Ася Биконя » Типологія образу культурного героя в українських чарівних казках та японських міфооповідях
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Типологія образу культурного героя в українських чарівних казках та японських міфооповідях
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.02.2025 |
|
Твір змінено: |
07.02.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – з’ясувати на основі комплексного компаративного
аналізу національних особливостей персонології української казкової прози та
японського героїчного епосу, виокремити типи епічних героїв.
Реалізація поставленої мети вимагає вирішення таких завдань:
• розглянути історіографію української чарівної казки та японських
міфооповідей, зокрема дослідження з персонології;
• простежити теоретичне осмислення понять «міф», «міфологія»,
«міфологічний наратив» у працях провідних дослідників;
• розкрити зміст термінів «культурний герой», «трикстер», «деміург»,
«архаїчний герой»;
• проаналізувати шляхом зіставлення розвій окремих мотивів та сюжетів
розглядуваних наративів, окремі героєцентричні міфологеми, їх широкий
дискурс;
• змалювати образ героя (героїні), особливості його (її) номінації, атрибуції,
рис, дій та вчинків;
• акцентувати увагу на інших персонажах, що сприяють оформленню
основного образу;
• виявити спільне й відмінне в образах протагоністів та пояснити причини цієї
констатації.
• з’ясувати причини збігів і відмінностей, запозичень у давніх епічних творах
двох народів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
2
ЗМІСТ
ВСТУП…………………………………………………………………………………4
РОЗДІЛ 1
Історіографічна та джерельна база дослідження
1.1. Огляд джерел та наукових праць з казкової прози………………………...11
1.2. Міфологія Японії: збірники та їх дослідження……..………………………..29
1.3. Методологічна основа роботи………………………………………………….40
РОЗДІЛ 2.
Міф та казка
2.1. Сутність міфу. Міф, міфологія, міфологічний наратив……………………43
2.2. Погляди на міф різних наукових європейських шкіл та напрямів……….46
2.3. Теорії виникнення міфу та казки……………………………………………...59
2.3.1. Спільне та відмінне між міфом та казкою…………………………………62
РОЗДІЛ 3
Типи героїв
3.1. Поняття культурного героя та його функції………………………………...68
3.2. Основні риси трикстера……………………………………………………….73
3.3. Архаїчний герой…………………………………………………………………77
3.4. Герой чарівної казки……………………………………………………………81
РОЗДІЛ 4
Порівняльний аналіз образів героїв українських чарівних казок та японських
міфооповідей
4. 1.Номінація героя …………………………………...………………………........89
4. 2. Портрет та якості героя……………………………………………………...101 4. 3. Атрибути героя………………………………………………………………...103
4.3.1. Роль чарівних предметів у героїзації образу персонажа ………………103
4.3.2. Міфологема води в ритуалах переходу……………………………………108
4.3.3. Роль чарівного коня-помічника героя в народних наративах…………113
4.4. Мотив змієборства в українських та японських міфооповідях. Роль змія
(дракона) в ініціальних випробуваннях та переродженні персонажа………116
4.5. Світотворча функція героя…………………………………………………...128
4.6. Протагоніст і відьма: міфологічне тло подій……………………………...137
4.7. Міфологічне та соціальне підґрунтя формування образів героїнь……...141
Висновки…………………………………………………………………. 158
Список використаних джерел та літератури………………………..165
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|