Катерина Буслаєва » Трансформація античних мотивів і образів у творчості Н. Королевої
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Трансформація античних мотивів і образів у творчості Н. Королевої
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
15.05.2024 |
|
Твір змінено: |
15.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(567.3 КБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи: виявити й проаналізувати шляхи трансформації античних
мотивів і образів, з’ясувати їх роль у створенні власного “літературного
мікрокосмосу“ (В.Шевчук) творчості Наталени Королевої.
Реалізація мети передбачає розв’язання таких завдань:
1) описати основні етапи дискурсу шляхів засвоєння античної спадщини
українською літературою й визначити роль і місце творчості Н.Королевої в ньому;
2) дослідити джерела формування й особливості світогляду письменниці, які
зумовили рецепцію й трансформацію античних мотивів і образів;
3) проаналізувати особливості рецепції образів античних богів і богинь, героїв,
персонажів людського походження;
5
4) виявити складові частини міфологеми золотого віку, яка лежить в основі
авторської концепції образу батьківщини;
5) простежити роль античних космологічних міфомотивів,
6) з’ясувати реалізацію й трансформацію античних мотивів у структурі ритуалу
переходу;
7) простежити взаємодію еротичних і танатологічних мотивів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………... 3
РОЗДІЛ 1. ТВОРЧІСТЬ НАТАЛЕНИ КОРОЛЕВОЇ В КОНТЕКСТІ
УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРНОГО РЕЦЕПЦІЙНОГО ДИСКУРСУ
АНТИЧНОСТІ…………………………………………………………………….. 11
1.1. Розвиток теорій рецепції античності…………….. ……………………….. 11
1.2. Традиції і тенденції в освоєнні античності українською літературою
попередніх епох……………………………………………………....……………. 21
1.3. Творчість Наталени Королевої в оцінці тогочасної й сучасної
критики й літературознавства………………………………………………….. 31
Висновки до розділу 1…………………………………………………………….. 40
РОЗДІЛ 2. ДО ІСТОРІЇ Й ТЕОРІЇ ПОНЯТЬ “МОТИВ” І “ОБРАЗ”…….... 44
Висновки до розділу 2…………………………………………………………….. 75
РОЗДІЛ 3. ТРАНСФОРМАЦІЯ АНТИЧНИХ МІФОЛОГІЧНИХ
МОТИВІВ У ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИЦІ…………………..…………….. 78
3.1. Міфологема золотого віку як основа авторської концепції образу
батьківщини………………………………..……………………………………… 78
3.2. Космологічні міфомотиви як наслідок пантеїстичності
світовідчуття………………………………………………………………………. 92
3.3. Міфологема долі……..………………………………………………………. 107
3.4. Реалізація античних мотивів у структурі ритуалу переходу…………… 116
3.5. Взаємодія еротичних і танатологічних мотивів….………………………. 127
Висновки до розділу 3…………………………………………………………….. 145
РОЗДІЛ 4. ШЛЯХИ РЕЦЕПЦІЇ АНТИЧНИХ ОБРАЗІВ……………………. 151
4.1. Інтерпретація образів олімпійських богів і богинь…….………………... 151
4.2. Рецепція античних міфогероїв, персонажів, реалій……………………... 170
Висновки до розділу 4…………………………………………………………….. 180
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………….. 183
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………. 193
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|