Василь Будний » Літературознавчий семінарій
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Літературознавчий семінарій
Посібник
|
|
|
| Написано: |
2025 року |
|
| Розділ: |
Навчальна |
|
| Твір додано: |
07.12.2025 |
|
| Твір змінено: |
10.12.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(4.6 МБ)
|
|
| Опис: |
Будний В. Літературознавчий семінарій: навчальний посібник. – Львів: ПАІС, 2025. – 276 с.
Як обрати тему майбутнього дослідження? Як творчо працювати з нею, щоб отримати інтелектуальну насолоду, зацікавити своєю розвідкою читача і, цілком можливо, зробити певний внесок у науку?..
Посібник містить практичні поради, методичні матеріали і перелік корисних інформаційних джерел для опрацювання літературознавчої проблематики в навчальних рефератах, есеях, курсових роботах, усних доповідях і презентаціях. Зокрема, розглянуто способи критичного опрацювання наукової літератури, висвітлено методи аналізу, інтерпретації та оцінки художнього тексту, викладено рекомендації стосовно оформлення та оприлюднення результатів дослідження. |
|
| Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ: про дослідницьку працю філолога-бакалавра ..... 5
1. Творча майстерня літературознавця ..... 9
1.1. Вибір теми ..... 9
1.2. Як планувати етапи дослідження і його майбутню структуру? ..... 20
1.3. Опрацювання тексту й наукової літератури ..... 26
1.4. Від аналізу до синтезу ..... 32
2. Цитування, поклики та бібліографічний опис джерел. 39
2.1. Цитування ..... 39
2.2. Покликання ..... 43
2.3. Примітки ..... 47
2.4. Іменний та предметний покажчики ..... 49
2.5. Найуживаніші умовні скорочення ..... 49
2.6. Стилі бібліографічного опису ..... 52
2.6.1. Національний стандарт України ..... 54
2.6.2. Міжнародні стилі цитування та покликань ..... 57
2.6.3. Рекомендований стиль цитування та покликань згідно з вимогами журналу «Слово і Час» ..... 60
2.7. Неприпустимість плагіату та інших проявів академічної недоброчесности ..... 67
3. Методи літературознавчого дослідження ..... 73
3.1. Функціональна модель літературної комунікації ..... 74
3.2. Типологія методологічних орієнтацій ..... 80
3.3. Методи, орієнтовані на зв’язок твору з АВТОРОМ ..... 84
3.3.1. Біографічний метод ..... 84
3.3.2. Психологічний підхід ..... 86
3.3.3. Психоаналіз ..... 90
3.4. Методи, орієнтовані на культурний КОНТЕКСТ ..... 93
3.4.1. Культурно-історична школа. Соціологічний підхід... 93
3.4.2. Компаративістика ..... 101
3.4.3. Архетипно-мітологічна критика ..... 106
3.4.4. Інтертекстуальні студії ..... 110
3.4.5. Міжмистецькі студії ..... 113
3.4.6. Культурологічні підходи ..... 117
3.4.7. Феміністична критика та інші гендерні течії.. 125
3.4.8. Постколоніалізм ..... 132
3.4.9. Антропологічний підхід ..... 136
3.4.10. Екокритика і постгуманізм ..... 141
3.5. Методи, орієнтовані на КОД ..... 151
3.5.1. Формалізм ..... 151
3.5.2. Нова критика ..... 155
3.5.3. Структуралізм ..... 159
3.5.4. Наратологія ..... 163
3.5.5. Дискурсивний аналіз ..... 167
3.6. Методи, орієнтовані на СПРИЙМАЧА ..... 173
3.6.1. Лінгво-поетикальна концепція Олександра Потебні... 173
3.6.2. Франкова концепція літератури ..... 177
3.6.3. Герменевтика ..... 183
3.6.4. Феноменологія, рецептивна естетика ..... 187
3.6.5. Когнітивна поетика ..... 197
3.6.6. Постструктуралізм, постмодернізм ..... 208
3.6.7. «Quo vadis?»: літературна теорія після постмодернізму ..... 216
4. Викінчення праці ..... 225
4.1. Виробляймо власний стиль, пам’ятаючи про свого читача ..... 225
4.2. Опрацювання структури ..... 230
4.3. Технічне оформлення роботи ..... 238
4.4. Приготування до прилюдного захисту ..... 241
5. Список джерел ..... 245
5.1. Рекомендована література ..... 245
5.2. Цитовані і згадані праці ..... 247
5.3. Довідкові видання ..... 271
5.4. Інформаційні ресурси ..... 273
|
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |