Наталія Босенко » Ідейно-національні й методологічні позиції Київської історичної школи останньої чверті ХІХ - початку ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Ідейно-національні й методологічні позиції Київської історичної школи останньої чверті ХІХ - початку ХХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
25.05.2024 |
|
Твір змінено: |
25.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(681.5 КБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає у комплексному дослідженні ідейно-
національної, методологічної й науково-теоретичної спадщини київської
історичної школи в українському історіографічному процесі.
Для досягнення цієї мети автор визначив наступні завдання:
– на основі здобутків сучасного аналітичного науковознавства та новітніх
історіографічних досліджень подати теоретико-методологічне пояснення
змісту та суті дефініції “наукова історична школа”;
– проаналізувати причини появи та еволюцію Київської історичної школи
в східнослов’янському історіографічному простороі;
– з позицій наукового континууму показати процес трансформації
поглядів на роль наукової школи в постановці національного
історичного гранд-наративу;
– окреслити головні принципи організаційної діяльності попередників (
насамперед, М. Іванишева й В. Антоновича) в контексті створення
першої на теренах України національної неформальної інституції –
Київської історичної школи;
– визначити коло “національно-свідомих” адептів школи та їх роль як
творців національно-демократичної концепції історії українського
народу:
– охарактеризувати внесок школи в націософію і методологію історії та
значення її концептуальних настанов для поглибленого осмислення
українського національно-історичного буття;
– показати процес трансформації ідейно-національних настанов й
методології школи;
– дослідити зміну уявлень адептів Київської школи на завдання, предмет,
джерельну основу студій з національної історії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 3
РОЗДІЛ І. ІСТОРІОГРАФІЧНА, ДЖЕРЕЛОЗНАВЧА Й
МЕТОДОЛОГІЧНА ОСНОВА ДИСЕРТАЦІЙНОГО
ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Історіографія проблеми 11
1.2. Джерельна база дослідження 23
1.3. Теоретико-методологічний аспект дослідження 44
РОЗДІЛ ІІ. КИЇВСЬКА ІСТОРИЧНА ШКОЛА ЯК НАЦІОНАЛЬНИЙ
ІСТОРІОГРАФІЧНИЙ ФЕНОМЕН
2.1. Ідейно-політичні, сцієнтичні й національні передумови появи
Київської історичної школи в східнослов’янській історіографії 58
2.2. Організаційне оформлення лідерної історичної школи: національний
контекст викладацької діяльності В.Б. Антоновича 76
2.3. Етапи еволюції, дослідницька й загальноосвітня функції школи та
національна ідентифікація її комунікаторів 102
РОЗДІЛ ІІІ. НАЦІОНАЛЬНІ РИСИ КИЇВСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ ШКОЛИ
3.1. Онтологічні й епістемологічні засади національно-історичних
уявлень 123
3.2. Тенденції зміни історичної проблематики й національної
спрямованості досліджень виразників магістральної лінії школи 140
3.3. Ідейно-історичні постулати й методологічні принципи національного
моделювання гранд-наративу 162
ВИСНОВКИ 185
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ 195
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 196
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|