Жанна Бортнік » Сучасна монодрама як культурно-історичний феномен: генеза, поетика, рецепція
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Сучасна монодрама як культурно-історичний феномен: генеза, поетика, рецепція
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
12.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації − проаналізувати інваріантні та варіативні ознаки
монодрами кінця ХХ – початку ХХІ століть, охарактеризувати новітні стратегії
монодрами, що дозволяють тлумачити її як культурно-історичний феномен.
Реалізація цієї мети передбачає розв’язання таких завдань:
1. Простежити закономірності та виявити основні етапи становлення жанру
монодрами й монодраматичності в літературі, дати визначення цих понять.
2. Ввести в науковий контекст численні розпорошені тексти монодрам та
світових літературознавчих розвідок щодо монодрами, відтак окреслити
потенційне наукове поле для подальших досліджень.
3. Дослідити змістові та формальні рівні жанру в контексті втілення певної
естетичної концепції дійсності, моделі світу: виявити жанрові особливості
тематики, проблематики, інтенсивності зображення, естетичного пафосу та
з’ясувати значимість екзистенціалістської естетики у визначенні цих
особливостей; схарактеризувати суб’єктну організацію жанру та визначити
вплив ліричних і епічних начал на створення двох різноспрямованих векторів
розвитку монодрами; обґрунтувати жанрові параметри монодрами в риторично-
комунікативному аспекті, розглянути поняття “образ кризи самоідентифікації”
та опозицію “висловлене” / “невисловлене” в монодрамі і розкрити
потенційність їх застосування для визначення типології конфліктів, розглянути
особливості реалізації сюжету, хронотопу; висвітлити специфіку
паратекстуальних та інтертекстуальних елементів монодрами.
4. Змоделювати процес роботи автора над текстом монодрами через
порівняння прозового, драматичного, ліричного текстів та сценічного тексту
монодрами і тексту вистави, на які вони були перетворені, з метою демонстрації
інваріантних ознак цього жанру, визначених при теоретичному обґрунтуванні
монодрами в нашому дослідженні.
5. Пов’язати активізацію жанрових форм монодрами та розширення її
контексту на початку ХХІ ст. з тенденцією сучасного соціокультурного
простору до театралізації, що, на нашу думку, впливатиме на подальший
розвиток літератури загалом і монодрами зокрема. З’ясувати, як впливають на
специфіку жанру монодрами театральні, філософські, соціологічні,
психотерапевтичні тенденції доби і чи є підстави розглядати монодраму як
продуктивну драматургічну стратегію новітнього соціокультурного простору. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………………….. 3
РОЗДІЛ 1. МОНОДРАМА В ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНІЙ
РЕТРОСПЕКТИВІ ........................................................................................... 12
1.1. Історико-культурні витоки поняття ……………………………………… 12
1.2. Розвиток монодрами у ХХ столітті ……………………………………… 25
1.3. Монодрама як об’єкт теоретичної та критичної рефлексії ……………… 43
Висновки до розділу 1 ………………………………………………………………. 54
РОЗДІЛ 2. МОНОДРАМА ЯК ЛІТЕРАТУРНИЙ ЖАНР ……………………… 56
2.1. Жанровий зміст сучасної монодрами (тематико-проблемний аспект) … 56
2.2. Суб’єктна організація монодрами як основний виразник жанру …. 67
2.3. Жанрові параметри монодрами в комунікативно-риторичному аспекті 84
2.4. Характер конфлікту………………………………………………………….. 99
2.5. Особливості сюжету…………………………………………………………. 111
2.6. Специфіка хронотопу……………………………………………………… 125
2.7. Жанрова мотивація сприйняття монодрами: функції паратекстуальних
та інтертекстуальних елементів …………………………………………………. 136
Висновки до розділу 2 ………………………………………………………………. 151
РОЗДІЛ 3. ТЕАТРАЛЬНА РЕЦЕПЦІЯ СУЧАСНОЇ МОНОДРАМИ ……….. 156
3.1. Етапи та принципи створення сценічного тексту монодрами ………… 156
3.2. Рецепція епічних, драматичних та поетичних творів у процесі
створення сценічного тексту монодрами ……………………………………… 163
3.3. Театральність як тип художнього сприйняття світу в сучасній монодрамі … 174
Висновки до розділу 3 ……………………………………………………………… 186
ВИСНОВКИ ………………………………………………………………..……… 188
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………………………………. 197
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|