Анатолій Боровик » Українізація загальноосвітніх шкіл за часів виборювання державності (1917-1920 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Українізація загальноосвітніх шкіл за часів виборювання державності (1917-1920 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
04.05.2024 |
|
Твір змінено: |
04.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження визначені з урахуванням наукової
проблеми, актуальності обраної теми та стану її вивчення. Оскільки в існуючих
наукових розробках зазначена тема комплексно і всебічно не розглядалась,
автор поставив за мету, спираючись на архівні джерела, опубліковані
документи та результати наукових досліджень проаналізувати плани та
практичні кроки з українізації загальноосвітніх шкіл періоду виборювання
державності 1917-1920 рр., комплексно вивчити сукупність питань з названої
тематики на основі виявлення характерних рис та особливостей цього процесу.
Для досягнення мети автор ставить такі завдання:
-розглянути розвиток історіографії проблеми, встановити його основні
етапи, простежити процес розширення знань та з’ясувати коло невивчених або
маловивчених питань. Визначити інформаційні можливості використання
джерел;
-розкрити зміст організаційних заходів процесу українізації
загальноосвітніх шкіл та простежити її хід проведення за Центральної Ради,
Гетьманату і Директорії УНР, визначити особливості кожного з етапів;
-з’ясувати і проаналізувати політику українських урядів щодо шкіл
національних меншин в зв’язку з українізацією навчальних закладів;
-встановити основні напрямки реформування системи підготовки
учителів, визначити роль і значення курсів українознавства для вирішення
термінових завдань переходу на викладання українською мовою та для
вивчення українознавчих дисциплін;
-узагальнити результати діяльності громадських педагогічних організацій
, а саме шкільних рад та професійної спілки учителів, й визначити їх роль в
українізації школи;
-дослідити хід підготовки українських підручників та процес
забезпечення ними шкіл на кожному з етапів революції, визначити їх роль у
формуванні нового змісту національної освіти;
-з’ясувати досягнення й прорахунки у діяльності педагогічної місії за
кордоном та показати спроби українських видавничих товариств, що діяли за
межами України, в забезпеченні шкіл підручниками. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ…………………………………………………………………….. 4
Розділ 1. Історіографія проблеми та джерела дослідження……… 16
1.1.Стан наукової розробки проблеми……………………………...... 16
1.2.Джерельна база дослідження……………………………........ .....… 33
Розділ 2. Організаційні заходи з українізації загальноосвітніх
шкіл за часів виборювання державності (1917-1920рр.)……………44
2.1.Практичні кроки по реалізації планів українізації шкіл за
Центральної Ради……………………………………………………….... 44
2.2.Урядові заходи з українізації шкіл у добу
гетьмана П.Скоропадського ……………………………………………...80
2.3.Українізація загальноосвітніх шкіл за Директорії УНР…….... .... 101
2.4.Політика українських урядів щодо шкіл національних
меншин………………………………………………………………….… 126
Розділ 3. Реформування системи підготовки учителів та роль
2
педагогічних громадських організацій у вирішенні проблем
українізації загальноосвітніх шкіл………………………………….. 154
3.1. Основні напрямки реформування системи підготовки учителів
для нової української школи…………………………………………….. 154
3.2. Організація учительських курсів українознавства………………... 186
3.3. Діяльність шкільних рад у вирішенні проблем українізації……… 207
3.4. Професійна спілка учителів та її роль в реформуванні школи……224
Розділ 4. Підготовка українських підручників й формування нового
змісту національної освіти……………………………………………. 250
4.1. Створення українських підручників за Центральної Ради…….... ..
250
4.2. Організаційні заходи Міністерства освіти і мистецтва по
підготовці шкільних підручників за Гетьманату………………………. 272
4.3. Вирішення проблем підготовки українських підручників
за доби Директорії УНР………………………………………………… 297
4.4. Діяльність педагогічної місії за кордоном .……………………….. 313
Висновки…………………………………………………………………. 334
Список використаних джерел та літератури..……………………… 343
Додатки……………………………………………………………………402
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|