Тетяна Боряк » Усна історія у джерельній базі студій Голодомору: історія формування та інформаційний потенціал корпусу свідчень
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Усна історія у джерельній базі студій Голодомору: історія формування та інформаційний потенціал корпусу свідчень
Праця
|
|
|
Написано: |
2024 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
03.04.2024 |
|
Твір змінено: |
03.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(5.3 МБ)
|
|
Опис: |
Боряк Тетяна
Усна історія у джерельній базі студій Голодомору: історія формування та інформаційний потенціал корпусу свідчень : монографія / відпов. ред. Олек-
сандр Даниленко. Київ : ТОВ "Юрка Любченка", 2024. 632 с.
ISBN 978-617-8295-37-0
У монографії висвітлено низку джерелознавчих проблем, пов’язаних з Голодо-
мором в Україні у 1932–1933 рр.
Головну увагу зосереджено на складових цього злочину – намірах, інструментах
і діях влади, зокрема, як все це позначилося на стані джерельної бази і як, зрештою,
відобразилося в ній. Що таке архівоцид? Які види джерел особового походження
про голод збереглися? Як фіксували голод іноземні дипломати, журналісти, діячі та
фахівці, а також українці – селяни, містяни, робітники, митці, вчителі та партійні
функціонери? Чому більшовицькій владі вдалося організувати і упродовж багатьох
десятиліть успішно вести безпрецедентну у новітній історії інформаційну війну
як проти самого факту скоєння злочину, так і проти поняття Голодомор? Як свідки
голоду намагалися прорвати завісу мовчання довкола цієї трагедії?
Усну історію розглянуто також як засіб моральної сатисфакції й правовий доказ
у викритті злочину, питання українського досвіду пригадування травматичного
минулого та його впливу на політику пам’яті й комеморації, чимало інших аспектів
інформаційного потенціалу усноісторичних джерел – неспростовних свідчень гено-
циду, що його вчинила влада більшовицької Росії проти українського народу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ............................................................................................................................................... 9
Розділ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ ............ 13
1.1. Історіографія проблеми ................................................................................ 13
1.2. Методологія дослідження ............................................................................ 42
1.3. Загальна структура джерельної бази дослідження Голодомору ..... 50
1.3.1. Документальні джерела ....................................................................... 50
1.3.2. Усноісторичні джерела ........................................................................ 70
1.3.3. Візуальні джерела .................................................................................. 98
Висновки до розділу 1 ......................................................................................... 109
Розділ 2. УСНА ІСТОРІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО
I МЕТОД ДОСЛІДЖЕННЯ ГОЛОДОМОРУ ............................................ 113
2.1. Усна історія як історичне джерело ......................................................... 113
2.2. Площини кореляції усної історії: офіційна історія/персональний
наратив; час/пам’ять; травма/пригадування ......................................... 130
2.3. Діалог інтерв’юера і респондента та основні засади
фіксації усних свідчень ................................................................................. 147
2.4. Специфічні риси усноісторичного наративу ...................................... 163
2.5. Усна історія і політика пам’яті: український досвід
на тлі російських практик спотворення історичного наративу ...... 183
Висновки до розділу 2 ......................................................................................... 216
Розділ 3. УСНА ІСТОРІЯ ГОЛОДОМОРУ:
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТА СПЕЦИФІКА
ФУНКЦІОНУВАННЯ ІСТОРИЧНОГО ДЖЕРЕЛА ............................. 221
3.1. Формування первинного масиву усної історії Голодомору
від початку 1930-х до кінця 1980-х років ................................................ 221
3.1.1. Початковий етап (1930-ті рр.): усна історія Голодомору,
оповідана очевидцями .................................................................................. 222
3.1.2. Німецька окупація (1941–1944):
нові можливості для пригадування .......................................................... 279
3.1.3. Повоєнна доба (1945 – друга половина 1980-х рр.):
ініціативи українців на Заході з донесення
світові інформації про голод ...................................................................... 304
3.2. Усноісторичні проєкти в незалежній Україні ..................................... 367
3.3. Тематичні мережеві ресурси за цифрової доби .................................. 407
3.4. Кількісні параметри масиву усноісторичних
джерел Голодомору ........................................................................................ 418
3.4.1. Актуалізований сегмент корпусу джерел особового
походження початку 1930-х – початку 2020-х рр.:
опублікований наратив ................................................................................ 419
3.4.2. Свідчення про голод у державних архівних
установах України: формування колекцій ............................................. 430
3.4.3. Усна історія голоду в бібліотечних,
музейних та освітніх закладах .................................................................... 451
Висновки до розділу 3 ......................................................................................... 459
Розділ 4. ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УСНИХ СВІДЧЕНЬ:
ДЖЕРЕЛОЗНАВЧИЙ ВИМІР ....................................................................... 463
4.1. Основні інформаційні блоки джерельної бази
студій Голодомору. Офіційна документація vs
джерела особового походження ................................................................ 463
4.2. Оприявлення механізму геноциду
в документальних джерелах і свідчення
про конфіскацію незернових запасів в усній історії ........................... 486
4.3. Сучасні підходи до картографування
усної історії Голодомору ............................................................................... 502
Висновки до розділу 4 ......................................................................................... 510
Висновки .................................................................................................................................. 513
Список використаних джерел та літератури ............................................................. 527
Замість післямови ................................................................................................................. 605
Покажчик ................................................................................................................................ 609
Перелік умовних скорочень та абревіатур .................................................................. 625
Summary ................................................................................................................................... 628
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|