Ігор Бондар-Терещенко » У задзеркаллі 1910—1930-их років
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
У задзеркаллі 1910—1930-их років
Не визначено
|
|
|
Розділ: |
Публіцистика |
|
Твір додано: |
07.07.2014 |
|
Твір змінено: |
07.07.2014 |
|
Завантажити: |
fb2.zip
(4.4 МБ)
|
|
Опис: |
Пропонована книга є цікавим, несподіваним поглядом на так званий «радянський» культурний процес 1910—1930-х років XX століття: крізь своєрідне «задзеркалля» офіційної епохи і зсередини — через листування, спогади, щоденникові нотатки. Зокрема, йдеться про взаємовідношення життя й мистецтва, влади й діячів культури, їх роль та місце в умовах радянської ідеології.
Видання розраховане на широке коло читачів.
Книга написана за «харківським» («скрипниківським») правописом, затвердженим Народним комісаром освіти УРСР М. Скрипником у 1928 році у Харкові, а згодом прийнятим в еміграції. У межах Радянської України він офіційно діяв до 1933 року. На нашу думку, «харківський правопис», яким послуговувалася тогочасна творча еліта та офіційна влада, допоможе краще відобразити епоху та надасть читачеві можливість глибше зануритися в неї. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Про задзеркалля радянської епохи
Автор у Задзеркаллі: творець чи матеріял?
Як робиться (історія) Задзеркалля
Письмо в умовах Задзеркалля
Частина 1 НА СВІТАНКУ «РЕВОЛЮЦІЙНОЇ» ЕПОХИ
Братство тарасівців: ми єсьмо націоналами
РУП чи УНП? або Кому належиться будучина
Головний редактор «Слобожанщини»
«Сніп»: від Корсуна до Міхновського
Провидець українських хліборобів
Про змішані шлюби й меценатство
Що читати народу
Частина 2 ЛІТЕРАТУРА Й МИСТЕЦТВО 1910-ИХ РОКІВ
Алчевське сонце на устах
У пошуках краси
«Кулі для ворогів»
Українство чи кокетство?
«Верхи» й «низи» народного мистецтва
Традиція: назад у майбутнє?
Українські модерністи
Борис Косарєв: футуризм по-харківськи
Столиця мистецтв
Двоюрідні люди
Як це робилося в Одесі
Мудрість Хубеане
Самотність удвох
Слобідська вічність
Амазонка слобідського аванґарду
«Костер сестер»
Туземний рай Задзеркалля
Салон чи музей?
Частина 3 ТЕХНОЛОГІЯ ПОЛІТИЧНОЇ КРИЗИ 1905—1917-ИХ РОКІВ
Початки більшовізму в Україні
Лев Толстой як дзеркало Задзеркалля
Інтеліґенція як аристократія
Українські коні фройдизму
1917: український військовий рух
Золотий ключик Миколи Міхновського
«Революція» і «держава»
Частина 4 ОБРАЗ МІСТА В КУЛЬТУРІ 1920-ИХ РОКІВ
Джой-Пом-Дан
Степова Геллада як Слобожанська Швайцарія
«Мікроби комунізму»: Український радянський аґітпроп 1920—30-их років
Літературний процес Задзеркалля
Як козаки до Сталіна їздили
Частина 5 УКРАЇНА Й ЕВРОПА
Візитери-невдахи, або Західні письменники у дзеркалі радянського аґітпропу
Містер-Твістер у Країні Рад
Соціялізм як релігія серця
Дванадцять обручів пекла
Американо-радянська трагедія
Під огнем степової свободи
У затишку дипломатії
Олена Теліга й партачі життя
Демарш Костецького, або Нові пани у підмурівку МУРу
Частина 6 НОВІ ПАНИ
Інтеліґенція: служіння чи прислужництво?
Нові пани з двоюрідних людей
Тіло й мозок диктатури
Кування й перековування кадрів
Виховання аґітпропом: марксизм
Виховання літпобутом: формалізм
Виховання колективом: пиятика
Василь Єрмілов як харківський Йов
Картина-об’єкт № 1: На головній вулиці міста
Картина-об’єкт № 2: Tout chemin a Kharkiv
Картина-об'єкт № 3: Харківсько-український Йов
Загартоване плужанство чи плужне гартованство?
Шопен і балалайка
Кого хвилював Хвильовий
Хвилювання без романтики
Українські коні футуризму
Pathos der Distanz
Шевченко і футуристи
Футуризм як фашизм
Подорож до Загірньої комуни
Едвард Стріха: містифікація у Задзеркаллі
Доба конструкції
Доба екструкцїї
Доба деструкції
Як затих Буревій
Останній з «Нової Ґенерації»
Да-да: постійна непостійність
Від АРМУ до ярма
Реалізм з корабля еволюції
Частина 7 СОЦІОКУЛЬТУРНА ПАРАДИГМА 1930-ИХ РОКІВ
Правда про кривду
Страх у задзеркаллі
Терор у Задзеркаллі
Христя і заляканий народ
Гнат Хоткевич: Камінна душа фатуму
Аркадій Любченко й BOB
Прекрасна Ут
Розбиті окуляри
Золоті лисенята
Сентиментальна історія
Несвідомий Свідзінський
Самотність, труд, мовчання
Сведлик і Леся
Мірочка плаче
Хмари, оси, жаби
Вугілля в горні
Частина 8 МЕТАФІЗИКА «ЧЕРВОНИХ» САМОГУБСТВ
Грицева наука смерти
Мрія про ґвалт: самогубство Владіміра Маяковського
Запрошення на чай: самогубство Миколи Хвильового
Найкращий твір Миколи Хвильового
Кручені паничі: самогубство Панаса Любченка
«Ваші пальці пахнуть ладаном»: самогубства богеми
Культура общепиту
Сабурова дача літератури
Частина 9 ІНТИМНА ТОПОГРАФІЯ РАДЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ 1920—30-ИХ РОКІВ
Дружини й коханки
Жінка як революція
Блиск і ніщота радянських куртизанок
Частина 10 КВАРТИРНЕ ПИТАННЯ І КОМУНА В СТЕПАХ
Архітектура соціялізму: стріха з орнаментом чи ар деко?
Квартирне питання соціялізму
Конструктивний Дон Boss
Місто-сад у Задзеркаллі
Анна і Командор: памятки і монументи
ЗАМІСТЬ ЕПІЛОГУ
Музика на Лейбштандартенпляц
«Жива» історія: від романтики до прагматики
Хиби й шиби Задзеркалля
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|