Богдан Боднарюк » Інститут чернецтва в християнському універсумі ІІІ - першої половини VІІ ст.: особливості становлення і тенденції розвитку
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Інститут чернецтва в християнському універсумі ІІІ - першої половини VІІ ст.: особливості становлення і тенденції розвитку
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.7 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у комплексному аналізі історичного й
релігійного тла, витоків і передумов появи інституту чернецтва, виявленні
закономірностей та особливостей його розвитку у пізньоантичному й
ранньосередньовічному соціумі.
Для досягнення мети були поставлені наступні завдання:
- охарактеризувати феноменологічну складову християнської
аскетики і антропологічну специфіку подвижницького досвіду;
- розглянути генезу аскетичної практики та її морально-етичні засади;
- визначити і проаналізувати підвалини чернечого буття на тлі
духовного та інституційного становлення чернецтва;
- висвітлити аскетичні традиції Сходу й розкрити світоглядні
орієнтири початкового єгипетського анахоретства;
- з’ясувати організаційні пріоритети східного чернечого киновітства в
усіх його формах;
- виявити чинники, що зумовили прояви опозиційності сирійського
чернецтва місцевому єпископату;
- вивчити умови появи орденської корпорації і владні прерогативи
бенедиктинства в західному суспільстві;
- піддати аналізу православну константу галльського самітництва і
досягнення арелатського проповідництва;
- розкрити природу ірландського чернечого індивідуалізму та
розглянути його наслідки для Кельтської Церкви. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………4-12
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ ТА
КОРПУС ДЖЕРЕЛ……………………………………………………..13-53
1.1. Історіографічний огляд……………………………………………...13
1.2. Характеристика джерел……………………………………………..36
РОЗДІЛ 2. ФЕНОМЕН РАННЬОХРИСТИЯНСЬКОГО
ЄРЕМІТСТВА: ПРОБЛЕМА ВИТОКІВ І
АСОЦІАЛЬНОГО САМОУСВІДОМЛЕННЯ………………………54-112
2.1. Становлення християнського аскетизму в ІІІ ст…………………..54
2.2. Приборкання плоті в ранньохристиянській рецепції……………...65
2.3. “Рівні” чернечого буття й пріоритети аскетичного світогляду.......76
2.4. Ментальні особливості аскетичного ідеалу………………………...94
РОЗДІЛ 3. СТАНОВЛЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ САМІТНИЦТВА
НА ТЕРИТОРІЇ ВЕРХНЬОГО І НИЖНЬОГО ЄГИПТУ………....113-217
3.1. Св. Антоній Великий: зародження анахоретства…………………113
3.2. Св. Пахомій Великий: організація перших киновій………………137
3.3. Устрій життя та побуту пахоміанських аскетеріїв………………..158
3.4. Ареал розселення і кількісний склад пустельників……………….185
РОЗДІЛ 4. ПРАКТИКА АСКЕТИЧНОГО ПОДВИЖНИЦТВА
В ПАЛЕСТИНІ ТА СИРІЇ ДО АРАБСЬКОГО ЗАВОЮВАННЯ…218-295
4.1. Св. Євфимій Великий: тяжіння до чернечої досконалості………...218
4.2. Асоціальність, каяття та спасіння самотою…………………….......243
4.3. Пошук благодаті й опозиція єпископській владі ………………….258
4.4. Реалії анахорії за часів Св. Якова Афраата
і Раббули Едеського………………………………………………………276
РОЗДІЛ 5. ОСОБЛИВОСТІ УТВОРЕННЯ І СТАТУТНО-
РЕГЛАМЕНТАЦІЙНІ ЗАСАДИ ЗАХІДНОГО ЧЕРНЕЦТВА……296-368
5.1. Св. Бенедикт Нурсійський і його чернечі Правила………………..296
3
5.2. Самітницький досвід насельників Юрських гір………………......314
5.3. Арелатські ревнителі православ’я………………………………....341
5.4. Кельтська Церква та її чернеча складова……………………….....357
ВИСНОВКИ……………………………………………………………..369-379
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ……...380-478
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|