Стефанія Баженова » Проблеми історії та культури України в історико-краєзнавчих і художніх творах представників «української школи» в польській літературі 1820 - 1890-х років
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Проблеми історії та культури України в історико-краєзнавчих і художніх творах представників «української школи» в польській літературі 1820 - 1890-х років

Дисертація
Написано: 2009 року
Розділ: Історична
Твір додано: 25.04.2024
Твір змінено: 25.04.2024
Завантажити: pdf див. (2.6 МБ)
Опис: 7



Мета дослідження. Враховуючи наукову новизну і практичну
значимість теми, спираючись на доробок попередників, широку джерельну
базу, ставимо метою комплексно дослідити, систематизувати та
охарактеризувати процес становлення і розвитку "української школи" в
польській літературі ХІХ ст., проаналізувати об’єктивність викладу історії й
культури України в історико-краєзнавчих працях і художніх творах її
представників, значення в налагодженні ними польсько-українського
культурного діалогу.
Реалізація мети конкретизується такими дослідницькими завданнями:
- проаналізувати історіографічну й джерельну базу роботи;
- охарактеризувати становище польської громади в Україні у 20-90-х рр.
ХІХ ст., з середовища якої в основному поповнювалися літератори
"української школи";
- розглянути процес зародження, етапи та еволюцію „української школи”
в польській літературі (20-90-і роки ХІХ ст.);
- з’ясувати засади романтизму "української школи" польських
літераторів у 20 – 40-і роки ХІХ ст.;
- опрацювати і проаналізувати джерельну базу краєзнавчих та художніх
творів з української тематики представників „української школи";
- здійснити аналіз творчості поетів-романтиків А. Мальчевського, М.
Гославського, С. Гощинського, Ю. Словацького, Ю. Залєського, Т. Подури,
прозаїків М. Грабовського, М. Чайковського у контексті висвітлення ними
історії й культури України;
- подати характеристику діяльності і суперництва Петербурзької котерії
і Київської „Гвязди” в „українській школі” польських літераторів;
- визначити причини переходу "української школи" в польській
літературі до реалізму, його засади і концептуальні підходи до висвітлення
історії й культури України (кінець 40-х – 60-ті рр. ХІХ ст.);


8



- комплексно розглянути „волинський” період життя Ю.І.
Крашевського, україністику та історичне краєзнавство в його творчості (40-і
– 50-ті рр. ХІХ ст.);
- проаналізувати процес переходу польської літератури до позитивізму
та систематизувати виклад історії й культури України у працях
представників її „української школи” (60 – 90-ті рр. ХІХ ст.);
- розглянути місце і роль представників цієї школи літераторів у
формуванні польсько-українського культурного співробітництва у ХІХ ст.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.