Стефанія Баженова » Проблеми історії та культури України в історико-краєзнавчих і художніх творах представників «української школи» в польській літературі 1820 - 1890-х років
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проблеми історії та культури України в історико-краєзнавчих і художніх творах представників «української школи» в польській літературі 1820 - 1890-х років
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
25.04.2024 |
|
Твір змінено: |
25.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.6 МБ)
|
|
Опис: |
7
Мета дослідження. Враховуючи наукову новизну і практичну
значимість теми, спираючись на доробок попередників, широку джерельну
базу, ставимо метою комплексно дослідити, систематизувати та
охарактеризувати процес становлення і розвитку "української школи" в
польській літературі ХІХ ст., проаналізувати об’єктивність викладу історії й
культури України в історико-краєзнавчих працях і художніх творах її
представників, значення в налагодженні ними польсько-українського
культурного діалогу.
Реалізація мети конкретизується такими дослідницькими завданнями:
- проаналізувати історіографічну й джерельну базу роботи;
- охарактеризувати становище польської громади в Україні у 20-90-х рр.
ХІХ ст., з середовища якої в основному поповнювалися літератори
"української школи";
- розглянути процес зародження, етапи та еволюцію „української школи”
в польській літературі (20-90-і роки ХІХ ст.);
- з’ясувати засади романтизму "української школи" польських
літераторів у 20 – 40-і роки ХІХ ст.;
- опрацювати і проаналізувати джерельну базу краєзнавчих та художніх
творів з української тематики представників „української школи";
- здійснити аналіз творчості поетів-романтиків А. Мальчевського, М.
Гославського, С. Гощинського, Ю. Словацького, Ю. Залєського, Т. Подури,
прозаїків М. Грабовського, М. Чайковського у контексті висвітлення ними
історії й культури України;
- подати характеристику діяльності і суперництва Петербурзької котерії
і Київської „Гвязди” в „українській школі” польських літераторів;
- визначити причини переходу "української школи" в польській
літературі до реалізму, його засади і концептуальні підходи до висвітлення
історії й культури України (кінець 40-х – 60-ті рр. ХІХ ст.);
8
- комплексно розглянути „волинський” період життя Ю.І.
Крашевського, україністику та історичне краєзнавство в його творчості (40-і
– 50-ті рр. ХІХ ст.);
- проаналізувати процес переходу польської літератури до позитивізму
та систематизувати виклад історії й культури України у працях
представників її „української школи” (60 – 90-ті рр. ХІХ ст.);
- розглянути місце і роль представників цієї школи літераторів у
формуванні польсько-українського культурного співробітництва у ХІХ ст. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………3
Розділ І. ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА
ТА МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕНЬ……………………….12
1.1. Стан вивчення теми в науці....…….………………………12
1.2. Характеристика джерел……………………………………32
1.3. Методологічні засади та методи дослідження .…………44
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ „УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ” В
ПОЛЬСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ (20-ті - 40-і роки ХІХ ст.)……58
2.1. Становище польської громади в Україні…………………58
2.2. Формування і розвиток „української школи" та
світоглядні позиції представників романтизму…………..71
Розділ 3. ІСТОРІЯ Й КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В ТВОРЧОСТІ
ПРЕДСТАВНИКІВ "УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ"
20 – 40-х рр. ХІХ ст………………………………………….98
3.1. Історичні погляди Антонія Мальчевського, Северина
Гощинського, Мауриція Гославського, Юзефа
Залєського, Томаша Падури………………………………98
3.2. Україна в поезії Юліуша Словацького………………….124
3.3. Козаччина в творчості Міхала Чайковського…………..145
Розділ 4. „УКРАЇНСЬКА ШКОЛА” В ПОЛЬСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
НА СТАДІЇ ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ (40-і – поч.
60-х рр. ХІХ ст.)……………………………………………158
4.1. Суспільно-економічні та політичні передумови
переходу польської літератури до реалізму…………...158
4.2. „Петербурзька котерія” і Київська „Гвязда” –
протиборство в „українській школі” …………………..168
Розділ 5. УКРАЇНІА В ТВОРЧОСТІ ЮЗЕФА ІГНАЦИ
КРАШЕВСЬКОГО…………………………………………192
5.1. Основні віхи життя, творчості та громадська діяльність
Ю. Крашевського на Волині……………………………..192
5.2. Волинь, Поділля і Київщина в історико-краєзнавчих
3
працях письменника……………………………………..223
5.3. Історія України в „Селянських повістях” прозаїка……242
Розділ 6. „УКРАЇНСЬКА ШКОЛА” В ПОЛЬСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
ДОБИ ПОЗИТИВІЗМУ (60-ті –90-ті роки ХІХ ст.)……….259
6.1. Особливості розвитку "української школи" після
поразки польського повстання 1863-1864 рр. ……259
6.2. Суспільна і творча діяльність представників
"української школи" в 60-ті – 90-ті роки ХІХ ст……267
6.3. Історія України та історична регіоналістика
в творах польських літераторів "української
школи"…………………………………………………316
ВИСНОВКИ……………………………………………………………..360
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА І ЛІТЕРАТУРА…………………………371
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|