Поліна Барвінська » Образ Східної Європи у німецькомовному академічному середовищі у кінці ХІХ – початку ХХІ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Образ Східної Європи у німецькомовному академічному середовищі у кінці ХІХ – початку ХХІ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.8 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є всебічне вивчення особливостей процесів
конструювання образів Східної Європи дослідниками, особливо істориками,
німецькомовного простору і їх взаємозв’язок зі східною політикою
Німеччини, Австрії та Швейцарії з кінця ХІХ до початку ХХІ ст.
Для досягнення поставленої мети сформульовано наступні
дослідницькі завдання:
− обґрунтувати методологічні принципи, методи й підходи до вирішення
основних завдань дисертації;
− окреслити інституалізаційну структуру німецькомовного академічного
середовища, на базі якої конструювався образ Східної Європи;
− визначити чинники, які впливали на формування й розвиток
інституалізаційної мережі;
− проаналізувати еволюцію географічного визначення «Східної Європи» у
працях істориків німецькомовних країн у різні історичні періоди;
− визначити основні підходи до регіоналізації Східної Європи;
− виявити образи Східної Європи, які були сконструйовані у
німецькомовному академічному середовищі з кінця ХІХ до початку ХХІ ст. й
встановити причини домінування тих чи інших образів;
− дослідити, чи/і наскільки формування образу Східної Європи було
важливим для конструювання власної ідентичності, особливо коли йдеться
про творення окремих націй у спільному німецькомовному просторі;
− визначити місце історії України в східноєвропейських дослідженнях на
німецькомовному просторі формування, репертуар та еволюцію образів
України у контексті усіх вище поставлених завдань;
8
− з’ясувати вплив політичних факторів на академічні дискурси та відповідно
рівень автономії академічного середовища. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
СПИСОК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ І СКОРОЧЕНЬ ................................... С. 4
ВСТУП .............................................................................................................. С. 5
РОЗДІЛ І ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДОСЛІДЖЕННЯ
1. 1. Стан дослідження проблеми: історіографічний огляд .................... С. 13
1. 2. Джерельна база дослідження ............................................................ С. 29
РОЗДІЛ ІІ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
ДОСЛІДЖЕННЯ ............................................................................................ С. 34
РОЗДІЛ ІІІ СТАНОВЛЕННЯ СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКИХ СТУДІЙ У
НІМЕЦЬКІЙ ТА АВСТРО-УГОРСЬКІЙ ІМПРІЯХ Й КОНСТРУЮВАННЯ
ОБРАЗУ СХІДНОЇ ЄВРОПИ У КОНСТЕКСТІ СХІДНОЇ ПОЛІТИКИ
3.1. Передумови впровадження та інституалізація східноєвропейських
студій на рубежі ХІХ-ХХ ст. ............................................................. С. 43
3.2. Варіації образу Східної Європи в імперський період ...................... С. 73
РОЗДІЛ ІV «НЕПІДКОРЕНА» СХІДНА ЄВРОПА І КОНСТРУЮВАННЯ ЇЇ
ОБРАЗІВ В ПОВОЄННЕ ДВАДЦЯТИЛІТТЯ З КІНЦЯ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ
ВІЙНИ ДО ЗАХОПЛЕННЯ ВЛАДИ НАЦИСТАМИ
4. 1. Образ Східної Європи у науково-освітньому середовищі Веймарської
республіки: континуїтет чи нове бачення ...................................... С. 113
4. 2. Концепція Східної Європи й проблеми австрійської ідентичності в
Австрії міжвоєнного періоду (1919–1938) ..................................... С. 146
РОЗДІЛ V. КОНСТРУЮВАННЯ НОВИХ ІСТОРИЧНИХ ОБРАЗІВ СХІДНОЇ
ЄВРОПИ У ТРЕТЬОМУ РЕЙХУ ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ ДЛЯ
ЛЕГІТИМАЦІЇ ПІДКОРЕННЯ СХІДНОЄВРОПЕЙСЬКОГО ПРОСТОРУ
5.1. Прихід до влади Гітлера й утвердження нових підходів до
східноєвропейських студій в Німеччині (1933–1935) ................... С. 166
5.2. Конструювання образу Східної Європи в умовах тоталітарного
режиму (1936-1945) ......................................................................... С. 188
3
РОЗДІЛ VІ СХІДНА НІМЕЧЧИНА І СХІДНА ЄВРОПА:
КОНСТРУЮВАННЯ ОБРАЗІВ В УМОВАХ ПАРТІЙНОЇ ДИКТАТУРИ
6.1. Відновлення й особливості східноєвропейських студій
у радянській зоні окупації (1945–1949) .......................................... С. 212
6.2. Інституалізація, кадрова політика й утвердження нових підходів до
східноєвропейських досліджень у контексті політики СЄПН ...... С. 223
6.3. Конструювання нового образу Східної Європи в умовах партійності
науки ................................................................................................. С. 238
РОЗДІЛ VІІ ЕВОЛЮЦІЯ ОБРАЗУ СХІДНОЇ ЄВРОПИ
У ФЕДЕРАТИВНІЙ РЕСПУБЛІЦІ НІМЕЧЧИНІ
7.1. Відновлення східноєвропейських студій у Західній Німеччині та
конструювання образу Східної Європи в умовах наростання
холодної війни ................................................................................. С. 267
7.2. Нова генерації істориків в пошуках образів Східної Європи
(друга половина 1960 – перша половина 1980-х рр.) ............................ С. 300
7.3. Революційні зміни й трансформація у Східній Європі —
новий виклик для дослідників ........................................................ С. 320
РОЗДІЛ VІІІ. СХІДНА ЄВРОПА З ПЕРСПЕКТИВИ
АВСТРІЙСЬКОГО Й ШВЕЙЦАРСЬКОГО НЕЙТРАЛІТЕТУ
В ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД
8. 1. Образ Східної Європи в академічному середовищі Австрії ......... С. 334
8.2. «Відкриття» Східної Європи та конструювання її образу
у німецькомовній Швейцарії........................................................... С. 363
ВИСНОВКИ ................................................................................................. С. 391
ДОДАТКИ .................................................................................................... С. 399
СПИСОК ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ ........................................................... С. 450
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|