Володимир Баняс » Романтична концепція «двосвіття»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Романтична концепція «двосвіття»
Стаття
|
|
|
Написано: |
2015 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
26.08.2025 |
|
Твір змінено: |
26.08.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(322.8 КБ)
|
|
Опис: |
Баняс В. В., Баняс Н. Ю. Романтична концепція «двосвіття». Наукові записки Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Літературознавство. Випуск 1 (80). Київ: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015. — С. 28-36.
---
### **Анотація**
Цей текст — це наукова стаття, присвячена дослідженню концепції «двосвіття» в романтизмі. Автори стверджують, що в радянському та сучасному українському літературознавстві це явище було зведене до простого біному «реальність / мрія», тоді як насправді воно має набагато ширший культурно-семантичний контекст. У статті також зазначається, що «двосвіття» є не стільки культурним, скільки метафізичним феноменом.
---
### **Основні ідеї твору**
1. **Визначення «двосвіття»:** Автори розглядають «двосвіття» як один із найцікавіших винаходів естетичної системи романтизму.
2. **Критичний погляд на тлумачення:** Стаття критикує спрощене розуміння «двосвіття» як протиставлення «реальності» та «мрії».
3. **Ментальність і метафізика:** Зазначається, що «двосвіття» є скоріше ментальним та метафізичним феноменом, а не лише культурним.
4. **Прояви «двосвіття»:** Автори виділяють вісім основних проявів цього явища: «реальність і сон», «скінченний світ / нескінченний світ», «світ реальний-буденний / світ казково-фантастичний», «матеріальний світ / світ абстрактний», «тілесна любов / любов духовна», «духовність / філістерство», «людина / її тінь» та «людина / її двійник».
5. **Аналіз на прикладах:** Ці прояви аналізуються на прикладах творів, які охоплюють як західний, так і східнослов’янський романтизм.
6. **Ключові слова:** романтизм, «двосвіття», біном, опозиція, культура, мистецтво. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|