Володимир Баняс » Мотиви прометеїзму й дияволізму у творчості Жерара де Нерваля
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Мотиви прометеїзму й дияволізму у творчості Жерара де Нерваля
Стаття
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
05.04.2025 |
|
Твір змінено: |
26.08.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(213.9 КБ)
|
|
Опис: |
Баняс В. В., Баняс Н. Ю. Мотиви прометеїзму й дияволізму у творчості Жерара де Нерваля. Наукові записки Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди. Літературознавство. Випуск 3 (63). Харків: ППВ «Нове слово», 2010. — С. 15-18.
--
### **Анотація**
Цей текст — це наукова стаття, присвячена аналізу мотивів прометеїзму та дияволізму у творчості французького письменника-романтика **Жерара де Нерваля**. Автори стверджують, що інтерпретація цих ідей у Нерваля є особливо радикальною та єретичною. Зокрема, вони зосереджуються на сонеті «Anteros» із циклу «Химери», де поет промовляє від імені грецького бога, який є антагоністом Ероса. У цьому образі автори статті вбачають сатанинське походження, що вступає в діалог із біблійним Богом.
---
### **Основні ідеї твору**
1. **Прометеїзм і дияволізм:** Автори статті розглядають ці два мотиви, які є знаковими у творчості Нерваля.
2. **Радикальність ідей:** Підкреслюється, що Нерваль підходить до цих ідей з особливою радикальністю та єретичністю.
3. **Сонет «Anteros»:** Цей вірш розглядається як ключовий для розуміння концепту прометеїзму в Нерваля.
4. **Антагонізм Антероса:** Антерос, брат-близнюк Ероса, символізує начало, протилежне любові, що, за аналогією з християнським Богом, може тлумачитися як сатанинське.
5. **Діалог з Єговою:** У вірші Антерос намагається вести діалог із Богом, розкриваючи свою сутність.
6. **Концепти:** У статті згадуються такі концепти, як прометеїзм, дияволізм, анти-хрещення та Біблія. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|