Марія Григорівна Багрій » Ліро-епіка Володимира Сосюри 1920-1940-х років: ідеологія, історіософія, стильові пошуки
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Ліро-епіка Володимира Сосюри 1920-1940-х років: ідеологія, історіософія, стильові пошуки
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.01.2025 |
|
Твір змінено: |
11.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертації є комплексне дослідження ліро-епічної творчості
В. Сосюри 1920–1940-х рр. в аспекті аналізу її головних ідеологем,
історіософем, стильових характеристик, жанрових ознак і особливостей,
естетичних принципів і конструктів з огляду на кардинальне оновлення
парадигми вивчення історії української літератури цього періоду.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань:
– дослідити ідейно-естетичні основи ранньої творчості В. Сосюри,
історичні особливості формування його літературної позиції та теоретично
осмислити характер присутніх соцреалістичних тенденцій;
– системно проаналізувати поеми В. Сосюри, у яких відобразилась
початкова фаза радянської ідеології;
– розглянути на прикладі аналізованих поем основні засади, естетичні
концепти, стильові пошуки соціалістичного реалізму як стилю, що був
покликаний створити “нову людину”, дати зразки справжнього
“інтернаціонального мистецтва”, надихнути суспільство “класовою героїкою
і солідарністю”;
– визначити особливості національного неоромантизму у творчості
поета в контексті наростання стильових ознак неоромантизму в українській
літературі 1920-х рр., розкрити головні історіософські та націософські ідеї
поеми “Мазепа”;
– вивчити особливості й форми вираження в пізній творчості В. Сосюри
сакральних інтенцій, морально-духовних пошуків та дати їм оцінку з
сучасних позицій. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………….4
РОЗДІЛ 1. СТАНОВЛЕННЯ ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНИХ ЗАСАД
СОЦРЕАЛІЗМУ ЯК ТИПУ МАСОВОЇ КУЛЬТУРИ ТА ЇХНІЙ ВПЛИВ НА
ЛІРО-ЕПІКУ ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ……………………………………...10
1.1. Трансформації рецепції творчості Володимира Сосюри
в літературно-критичному дискурсі ХХ – початку ХХІ ст. ............................10
1.2. Формування літературної позиції та ідейно-естетичних
засад творчості письменника: теоретичні аспекти ........................................... 23
Висновки……………………………………………………………….......36
РОЗДІЛ 2. СТИЛЬОВІ ТА ІДЕОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОЕМ
ВОЛОДИМИРА СОСЮРИ 1920–1930-х РОКІВ........................................39
2.1. Концептуальне підґрунтя та поетика ранніх поем …...………….39
2.2. Поетикальні та ідейно-естетичнi параметри роману у вiршах
“Тарас Трясило”………...………………………………………………………. 61
Висновки …………………………………………………………………..78
РОЗДІЛ 3. ІСТОРІОСОФІЯ І НЕОРОМАНТИЧНА
ІНТЕНЦІОНАЛЬНІСТЬ ПОЕМИ “МАЗЕПА”………………………………81
3.1. Історіографічні та фольклорно-літературні джерела
образу Мазепи....................................................................................................... 84
3.2. Образ головного героя поеми в контексті українського
неоромантизму……………………………………………………….…………. 98
3.3. Художні засоби та прийоми творення образної системи в поемі…116
Висновки ……………………………………………………………….....127
РОЗДІЛ 4. CОЦРЕАЛІСТИЧНА ПАРАДИГМА САКРАЛЬНОГО В
ЛІРО-ЕПІЦІ КІНЦЯ 1940-х РОКІВ……………………………………..…….129
4.1. Сакралізація та міфологізація комунізму в старозаповітних
поемах Володимира Сосюри………..………………………………………... 131
4.2. Контамінація новозаповітного та більшовицького дискурсу 3
в поемі “Христос”……………………………………………………….......... 147
Висновки………………………………………………………………….160
ВИСНОВКИ……………………………………………………………...162
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………….…168
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|