Сергій Бабич » Творчість Мелетія Смотрицького у контексті раннього українського бароко
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творчість Мелетія Смотрицького у контексті раннього українського бароко
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2002 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
09.05.2024 |
|
Твір змінено: |
09.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(681.1 КБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертації є системне дослідження творів Мелетія
Смотрицького у їх ідейно-типологічних та естетичних (риторичних) зв’язках,
творчій своєрідності та еволюційному розвитку. З огляду на це перед
дисертаційною роботою ставилися такі завдання:
- оцінити міру художньої якості творів Смотрицького у
світлі естетичних та історичних критеріїв риторики та
поетики бароко;
- проаналізувати процеси, які вплинули на формування
творчої та релігійної концепції Смотрицького;
- окреслити моделі естетичної свідомості Смотрицького,
ідейних та естетичнх цінностей;
- дослідити авторські візії світу крізь призму
міфологічного мислення як адекватного епосі бароко
втілення художнього задуму;
- простежити риторичну обумовленість та текстову
редукцію ідейних устремлінь Смотрицького;
- виявити механізми міфологізації на рівні сакралізації
авторської праці, творення ідеального читача,
модифікації дійсності;
- окреслити найхарактерніші аспекти поетики творчості
Смотрицького, виявити особливості художньої фікції;
- встановити рівень творчої та ідейної програмності його
творів; |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП....................................................................................................... 2
РОЗДІЛ I . ДІАЛЕКТИКА РЕЦЕПЦІЇ
МЕЛЕТІЯ СМОТРИЦЬКОГО .................……………….. 24
РОЗДІЛ II. ПРОБЛЕМА ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ.................……. 47
2.1. Auctoritas auctores: харизматичність
як спосіб оприявлюваності творчих інтенцій Смотрицького....... 65
2.2. Апологія читача або ілюзія примарного адресата........................ 74
2.3. Модус емоційного............................................................................ 88
2.4. Риторика контроверсії або мистецтво антитези............................ 109
РОЗДІЛ III. РАННЬОБАРОКОВА МОДИФІКАЦІЯ ДІЙСНОСТІ
МЕЛЕТІЯ СМОТРИЦЬКОГО.......................................... 122
3.1. Міф автора ....................................................................................... 140
3.2. Міф Церкви-Матері: проекція ідеального світу............................ 150
3.3. Міф права......................................................................................... 171
3.4. Міфологема мандрів........................................................................ 175
ВИСНОВКИ........................................................................................... 191
БІБЛІОҐРАФІЯ..................................................................................... 197
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|