Юлія Бабунич » Український живопис доби модернізму: світоглядні і художньо-стильові особливості
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Український живопис доби модернізму: світоглядні і художньо-стильові особливості
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.07.2024 |
|
Твір змінено: |
13.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(20.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження ― проаналізувати світоглядні та художньо-стильові
особливості українського живопису кінця ХІХ ― першої третини ХХ ст. у
контексті становлення та розвитку концепцій модернізму, творчих здобутків
провідних вітчизняних митців, процесів взаємодії європейського художнього
контексту та національних традицій.
Реалізація поставленої мети передбачала розв’язання таких завдань:
― проаналізувати літературу й джерела дослідження в контексті
проблематики українського живопису кінця ХІХ ― першої третини ХХ ст.;
― конкретизувати й систематизувати основні поняття і терміни, які
стосуються досліджуваної теми та використовуються в українському
мистецтвознавстві;
― простежити розвиток модерністських ідей у вітчизняних художніх і
мистецтвознавчих концепціях першої третини ХХ ст.;
8
― виявити специфіку формування світоглядних засад модернізму та його
філософсько-естетичної платформи в українському мистецтві з урахуванням
певних реґіональних відмінностей;
― окреслити реґіональні особливості становлення ідей модернізму в
українському живописі на прикладі основних течій і напрямів в умовах появи
нових творчих критеріїв, виявити його художньо-стильові особливості з
урахуванням національного і загальноєвропейського культурно-мистецького
контексту. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ…………………………………………4
ВСТУП…………………………………………………………………………..5
РОЗДІЛ 1 ІСТОРІОГРАФІЯ, МЕТОДИКА І ТЕРМІНОЛОГІЧНІ
ОСОБЛИВОСТІ ДОСЛІДЖЕННЯ…………................................................11
1.1 Історіографія і джерельна база дослідження………………………...11
1.2 Методика дослідження. Поняття і терміни………………………….23
Висновки до розділу 1………………………………………………………..33
РОЗДІЛ 2 ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДНИХ ЗАСАД
МОДЕРНІЗМУ В УКРАЇНСЬКОМУ МИСТЕЦТВІ КІНЦЯ ХІХ ―
ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ СТ. ………………………………………………...36
2.1 Історичне тло культурно-мистецьких процесів кінця ХІХ ― першої
третини ХХ ст. на українських землях (реґіональні особливості)……….36
2.2 Філософсько-естетична платформа і світоглядні засади
модернізму…………………………………………………………………….42
2.3 Розвиток модерністських ідей у вітчизняних концепціях і теоретичних
працях першої третини ХХ ст.. …………………………….........................52
Висновки до розділу 2………………………………………………………..70
РОЗДІЛ 3 ХУДОЖНЬО-СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКОГО
ЖИВОПИСУ ДОБИ МОДЕРНІЗМУ (РЕҐІОНАЛЬНІ ВІДМІННОСТІ ТА
РОЛЬ ТВОРЧИХ СОБИСТОСТЕЙ)..……………………………………….72
3.1 Інституалізація мистецького процесу в Україні кінця ХІХ ― першої
третини ХХ ст. ……………………………………………………………….72
3.2 Модерні пошуки та аванґардні експерименти…………………………90
3.2.1 Ремінісценції імпресіонізму та їхні реґіональні
особливості. ……………………………...……………………………………93
3.2.2 Національно-романтичні гілки стилю модерн (сецесії) і
символізму. ……………………………………………………………...…...111
3.2.3 Кубофутуризм як специфічна форма сприйняття ідей кубізму та
футуризму...…………………………………………………………………..125
3
3.2.4 Риси національної самобутності в стилістиці експресіонізму та
неопримітивізму.……………………………………………………......138
3.2.5 Неовізантизм як концепція національного стилю в українському
модернізмі……………………………………………………………………..156
3.2.6 Національне та інтернаціональне в абстракціонізмі та
конструктивізмі……………………………………………………………….162
Висновки до розділу 3………………………………………………………177
ВИСНОВКИ………………………………………………………………….180
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………...185
СПИСОК ІЛЮСТРАЦІЙ……………………………………………………215
ДОДАТОК А Ілюстрації…………………………………………………....226
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|