Яна Андруцька » Танатологічні уявлення в філософській думці доби Київської Русі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Танатологічні уявлення в філософській думці доби Київської Русі
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
15.12.2024 |
|
Твір змінено: |
15.12.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
5
ного дослідження є дійсно актуальною в історико-філософському та екзистен-
ціально-аксіологічному смислах.
Зв’язок роботи з науковими програмами, планами, темами. Обраний
напрямок дослідження узгоджений з науково-дослідним завданням, що вирі-
шується кафедрою філософії Дніпропетровського національного університету
імені Олеся Гончара у межах комплексної теми (реєстраційний номер
0113V004397). Тема дисертації «Танатологічні уявлення в філософській думці
доби Київської Русі» пов’язана з темою наукової роботи кафедри філософії
Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара «Форму-
вання філософських, соціокультурних та політичних механізмів єдності укра-
їнського народу у контексті різноманіття цивілізаційних процесів сучасного
глобального світу».
Мета і завдання дисертаційного дослідження. Метою дисертаційного
дослідження є виявлення специфічних рис процесу розвитку танатологічних
уявлень в історії філософської думки доби Київської Русі.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
– з’ясувати рівень розробки танатологічної проблематики в науково-
дослідній літературі та визначити теоретико-методологічну базу дослідження
танатологічних уявлень мислителів доби Київської Русі, що увібрали в себе
язичницькі та християнські світоглядні настанови, укорінені в свідомості та
підсвідомому українського народу;
– дослідити специфіку слов’янських язичницьких поглядів на життя і
смерть, що вплинули на формування танатологічних уявлень мислителів доби
Київської Русі;
– проаналізувати біблійні положення про смерть людини, що утворили
основу танатологічних поглядів у філософській думці Київської Русі;
– дослідити смислову наповненість екзистенціалів страху та самотності й
визначити їх роль в процесі формування філософських поглядів києворуських
любомудрів на смерть;
– усвідомити специфічні риси образу святості, характерного для доби
Київської Русі, та виявити його зв'язок з танатологією;
– розкрити сутність ідеалу мудрості як втілення морально-етичних на-
станов на Русі, з’ясувавши його місце в системі «життя – смерть». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ ………...…………………………………………………...……...…...3
РОЗДІЛ І. Огляд літератури та теоретико-методологічні основи історико-
філософського дослідження танатологічних уявлень в історії української філо-
софської думки ...………………….......................................................................12
1.1 Розвиток танатологічних уявлень в історії філософії та огляд літера-
тури за темою дослідження …………………………………………………..… 12
1.2 Методологія та методи історико-філософського дослідження танато-
логічних уявлень ………………………………………………..…………….…. 41
Висновки розділу….….……………………………….………………..…..52
РОЗДІЛ ІІ. Формування танатологічних поглядів мислителів доби Київ-
ської Русі (ХІ – ХІІІ ст.)…...………………….………………………..……........54
2.1 Слов’янська міфологія як основа світоглядних уявлень про життя та
смерть людини на Русі…………..........................................................................54
2.2 Біблія як християнське джерело уявлень про смерть людини…… 87
Висновки розділу…………………….………………………………........119
РОЗДІЛ ІІІ. Екзистенціальні та морально-етичні засновки танатологічних
уявлень мислителів доби Київської Русі ………………………………….…...121
3.1 Страх та самотність як екзистенціальне підґрунтя філософських пог-
лядів мислителів епохи Київської Русі ……………….……………….….........121
3.2 Образ святості та ідеал мудрості як відображення морально-етичних
настанов на Русі…………………………………………...…………………..... 152
Висновки розділу……...……………………………………………..… 182
Висновки …………………………………………………………..……... 185
Список використаної літератури.……………………………….….….. 190
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|