Віктор Андрущенко » Освіта у глобальному вимірі
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Освіта у глобальному вимірі
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.06.2019 |
|
Твір змінено: |
24.06.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3 МБ)
|
|
Опис: |
Андрущенко В.
Освіта у глобальному вимірі / В. Андрущенко, В. Савельєв, Д. Свириденко, С. Терепищий. – К. : «МП Леся», 2017. – 516 с.
ISBN 978-966-7166-34-7
У колективній монографії пропонований огляд порядку денного про-
блемного поля сучасної освіти перед викликами глобалізації. Використовуючи
методологічний потенціал філософії освіти, автори здійснюють спробу цілісно
обґрунтувати новий для вітчизняної філософії освіти концепт − освітній ланд-
шафт. Головну увагу автори приділили дослідженню ґенези та сучасних
трансформацій європейського та українського освітніх ландшафтів у контексті
суперечностей глобалізації та регіоналізації.
Разом із тим, автори виходять із позиції, що однією із ключових ознак
глобального освітнього ландшафту є його мобільність. Саме тому друга частина
монографії присвячена дослідженню феномену академічної мобільності. Зокре-
ма, авторами досліджено соціокультурні передумови оформлення ідей академіч-
ної мобільності, виявлено сутність «мобільних поворотів» у бутті суспільства та
освіти, розкрито роль глобалізації як чинника розгортання сучасних процесів
академічної мобільності, запропоновано моделі реалізації академічної мобіль-
ності у глобальному освітньому ландшафті на початку ХХІ ст.
Монографія стане в нагоді дослідникам в галузі філософії освіти,
соціальної філософії та освітньої політики, а також викладачам, аспірантам та
студентам вищих навчальних закладів – усім, тим кого цікавлять питання ро-
звитку освіти в ХХІ столітті. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕДМОВА ............................................................................................. 9
Розділ 1. Освітній ландшафт як проблема сучасної філософії освіти.. 13
Глава 1.1. Поняття ландшафту в науковому та філософсько-
му дискурсах..................................................................................... 14
Глава 1.2. Соціокультурні інтерпетації ландшафту: гу-
манітаристика та географія ............................................................. 37
Глава 1.3. Філософська концептуалізація феномену освітнь-
ого ландшафту .................................................................................. 61
Розділ 2. Генеза освітніх ландшафтів................................................... 87
Глава 2.1. Освітній ландшафт аграрного суспільства:
ключові засади та суперечності ...................................................... 88
Глава 2.2. Метаморфози освітнього ландшафту індустріального
суспільства ...................................................................................... 103
Глава 2.3. Освітній ландшафт інформаційного суспільства:
проблема трансформації................................................................ 119
Розділ 3. Європейський освітній ландшафт: глобальні контури
локальних горизонтів ........................................................................... 140
Глава 3.1. Інтернаціоналізація та регіональна ідентичність
сучасних освітніх ландшафтів ...................................................... 141
Глава 3.2. Європейський освітній регіон в умовах глобалізації 158
Глава 3.3. Проблема картографії освітніх ландшафтів Європи:
тіні антиглобалізму ........................................................................ 177
Глава 3.4. Європейський університет і місто:
урбаністичний профіль освітнього ландшафту........................... 195
Розділ 4. Українcький освітній ландшафт: стратегії,
обриси, горизонти .................................................................................. 211
Глава 4.1. Національні освітні ландшафти у глобальну добу.... 212
Глава 4.2. Замкнуте коло модернізації української освіти......... 227
Глава 4.3. Освітня політика України: моделі прийняття рішень242
Розділ 5. Філософські виміри академічної мобільності.................. 261
Глава 5.1. Визначення ключових понять .................................... 262
Глава 5.2. Концептуалізація феномену академічної мобіль-
ності у сучасному соціально-філософському дискурсі...............287
Глава 5.3. Методологія дослідження феномену академічної
мобільності ......................................................................................296
Розділ 6. Феномен мобільності в суспільстві та освіті ...................307
Глава 6.1. Соціально-філософські концепції мобільності...........308
Глава 6.2. «Мобільний поворот» у бутті сучасного суспі-
льства та «мобільний поворот в освіті» .......................................319
Глава 6.3. Глобалізація як чинник розгортання сучасних
процесів академічної мобільності..................................................334
Розділ 7. Соціокультурні та аксіологічно-світоглядні основи
академічної мобільності .......................................................................353
Глава 7.1. Становлення академічної мобільності в універ-
ситеті від доби Середньовіччя до сучасності ..............................354
Глава 7.2. Модернізація освіти в контексті поширення ідей
академічної мобільності..................................................................374
Глава 7.3. Мультикультуралізм − аксіологічно-світоглядна
основа реалізації академічної мобільності....................................386
Розділ 8. Феномен академічної мобільності в контексті соці-
альних та екзистенціальних вимірів свободи ..................................401
Глава 8.1. Академічна мобільність у контексті негативної
свободи: «академічна мобільність від» ........................................402
Глава 8.2. Академічна мобільність у контексті позитивної
свободи: «академічна мобільність для» .......................................414
Глава 8.3. «Справжня» та «несправжня» академічна мобі-
льність...............................................................................................428
Розділ 9. Соціокультурні рівні реалізації академічної мобі-
льності в сучасному суспільстві .........................................................445
Глава 9.1. Феномен флексибільного мислення особистості
як умова реалізації академічної мобільності ...............................446
Глава 9.2. Соціокультурні та педагогічні стратегії імпле-
ментації академічної мобільності .................................................459
Глава 9.3. Феномен віртуального університету та академіч-
на мобільність ..................................................................................478
ПІСЛЯМОВА .........................................................................................513
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|