Василь Андрійцьо » Український театр на Закарпатті 20-х років ХХ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Український театр на Закарпатті 20-х років ХХ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
31.07.2024 |
|
Твір змінено: |
31.07.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Мета наукового дослідження – розкрити
характер українського театрального процесу на Закарпатті у 1920-1929 рр. та
окреслити його місце в широкому контексті українського загальнонаціонального
театрального процесу 20-х років ХХ ст. Означена мета вимагає виконання таких
завдань:
- виявити і опрацювати численні архівні історичні та театрознавчі джерела й
на їх основі розкрити специфіку театрального процесу на Закарпатті в
українському загальнокультурному контексті, його вихід на західноєвропейську
арену;
- дослідити історичні передумови, виявити осередки, у яких розгорталося
театральне життя, розкрити зміст їхньої діяльності;
- змоделювати шляхи становлення Руського театру – першого
професіонального українського театру на Закарпатті, реконструювати його
театрально-виробничий календар, теоретично узагальнити та класифікувати за
мистецькими якостями етапи його розвитку;
- визначити основних організаторів, мистецьких керівників та провідних
акторів українського театру, схарактеризувати їхню творчість;
- проаналізувати специфіку репертуару, його сценічне втілення, реакцію та
відгуки глядачів, театральної критики; 11
- описати різнобічні зв’язки українського театру в Закарпатті з театральними
митцями Радянської України в складі СРСР, Західної України в складі Польської
Республіки та митцями Чехословаччини;
- висвітлити спроби керівництва Руського театру щодо організації
підготування місцевих кадрів і їх роль у подальшому розвитку театрального
мистецтва Закарпаття;
- визначити основні гальмівні чинники творчої діяльності Руського театру;
- проаналізувати системний ряд організаційних заходів Головного виділу
«Просвіти» на подолання кризових явищ та причин розпуску театру. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 4
РОЗДІЛ 1
Історіографія проблеми. Джерельна база дослідження 15
1. 1. Вітчизняні та діаспорні джерела концептуального
осягнення історії українського театру в Закарпатті 15
1. 2. Новознайдені архівні документи про Руський театр
Товариства «Просвіта» в Ужгороді 21
РОЗДІЛ 2
Передумови створення в Закарпатті українського
професіонального театру 24
2. 1. Театрально-аматорський рух другої половини
ХІХ ст. – початку 20-х років ХХ ст. 24
2. 2. Зародження сталого театру 29
РОЗДІЛ 3
Утвердження сценічних традицій корифеїв українського театру
у Руському театрі Товариства «Просвіта» в Ужгороді під
мистецьким керівництвом Миколи Садовського (1921-1923 рр.) 52
3. 1. Створення професіонального театру та
засвоєння естетики сценічного реалізму 52
3. 2. Пошуки М. Садовським шляхів євромодернізації
українського театру в Закарпатті 69
3
РОЗДІЛ 4
Освоєння принципів психологічного реалізму в Руському
театрі Товариства «Просвіта» в Ужгороді під мистецьким
керівництвом Олександра Загарова (1923-1925 рр.) 96
4. 1. Європеїзація Руського театру 96
4. 2. Розрив адміністративних та творчих стосунків між
Головним виділом «Просвіти» і О. Загаровим 122
РОЗДІЛ 5
Кризові явища в Руському театрі Товариства «Просвіта»
в Ужгороді 1925-1929 рр. 134
5. 1. Структурні реформи. Руський театр під мистецьким
керівництвом М. Певного (грудень 1926 р. – червень 1927 р.) 134
5. 2. Ф. Базилевич – директор Руського театру
(вересень 1927 р. – грудень 1928 р.) 149
5. 3. М. Аркас – останній директор Руського театру
(грудень 1928 р. – грудень 1929 р.) 166
ВИСНОВКИ 176
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 182
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|