Жанна Янковська » Фольклоризм української літературної прози доби Романтизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Фольклоризм української літературної прози доби Романтизму

Праця
Написано: 2017 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 22.06.2017
Твір змінено: 22.06.2017
Завантажити: pdf див. (2.7 МБ)
Опис: Мета дослідження — проаналізувати художні пласти української прози доби
романтизму в її поступальному розвитку (від «народного оповідання» до
історичного «панорамного» роману) крізь призму визначених рівнів її
фольклоризму. Це дасть змогу глибше, більш «стереоскопічно» зрозуміти самі
твори, побачити їх у контексті епохи, простежити індивідуальні джерела, способи
та методи співдії письменників із народною творчістю.
Зазначеної мети можна досягнути шляхом виконання низки завдань,
зокрема:
– визначити основні етапи й аспекти вивчення взаємозв’язків української
літератури 30–60-х років ХІХ століття з фольклором;
– з’ясувати вплив народного світогляду та поетики фольклору на формування
естетичних поглядів українського письменства зазначеного періоду;
– дослідити способи взаємодії індивідуально-авторського і народного первня
у становленні нової української прози у першій половині ХІХ століття та
з’ясувати чинники, що сприяли цьому процесу й засвідчили початковий етап
розвитку літератури як національно-самобутнього мистецтва;
– виявити найбільш продуктивні методи, які застосовують при вивченні
фольклорно-літературної взаємодії, зокрема й у цьому дослідженні;
– з’ясувати основні рівні вияву фольклоризму літературної прози 30–60-х
років ХІХ століття (або вектори входження фольклорного елемента в авторський
твір);
– проаналізувати науковий дискурс стосовно різних семантично-змістових
підходів до дефініції та розуміння поняття «фольклоризм літератури»;
– окреслити основні віхи становлення та поступального розвитку
наративного жанру в добу романтизму та з’ясувати вплив на цей процес усної
словесності;
– розкрити зміст і функції міфологічних елементів (міфологізму) у
романтичній прозі як один із рівнів та способів вияву її фольклоризму,
встановивши кореляцію семантичних трансформацій міфологем (міфем) у
структурі художнього тексту;
– з’ясувати смислові особливості архетипного рівня фольклоризму
української літературної прози 30–60-х років ХІХ століття;
– вибудувати парадигму етнокультурної та фольклорно-літературної
архетипності;
– застосувавши метод архетипів (С. Кримський), розглянути відображення
універсального концепту «Дім – Поле – Храм» у малій романтичній прозі, романі
П. Куліша «Чорна рада» та (для порівняння) соціально-побутових «оповідних»
поемах Т. Шевченка «Катерина» й «Наймичка»;
– простежити еволюцію екзистенційно-соціумних рис кобзаря як Мудрого
Старого крізь призму історичного роману П. Куліша «Чорна рада» й поезії
Т. Шевченка «Перебендя»: порівняльний аспект;
– окреслити семантично-змістові аспекти рецепції найбільш уживаних
фольклорно-архетипних образів у прозі періоду романтизму (хліб, дорога, ворота,
сорочка);
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.