Олександра Салій » «Сей край невичерпаної красоти»: гуцульський текст в українській художній прозі кінця XIX – початку XX століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Сей край невичерпаної красоти»: гуцульський текст в українській художній прозі кінця XIX – початку XX століття
Праця
|
|
|
Написано: |
2018 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.02.2019 |
|
Твір змінено: |
07.02.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
У монографії комплексно досліджено гуцульський текст в українській художній прозі кінця XIX – початку ХХ століття. Виявлено особливості зображення топосу Гуцульщини у прозовій творчості І. Франка, О. Кобилянської, М. Коцюбинського, Марка Черемшини, Г. Хоткевича, Д. Харов’юка і П. Шекерика-Доникова, здійснено ґрунтовний аналіз основних проблемно-тематичних блоків, з’ясовано основні мотиви та художні коди цього тексту.
В гуцульському тексті, до творення якого кожен з письменників долучався через особисте, втілено авторське суб’єктивне бачення гуцульського буття як культурного феномена, а також подано об’єктивну візію тогочасних історичних та суспільно-побутових реалій краю. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Магія гуцульського тексту
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ЗАСНОВКИ ДО ВИВЧЕННЯ ГУЦУЛЬСЬКОГО ТЕКСТУ
Що таке «гуцульський текст»?
Гуцульщина як locus amoenus
Іван Франко
Ольга Кобилянська
Гнат Хоткевич
Михайло Коцюбинський
Марко Черемшина
Данило Харов"юк
Петро Шекерик-Доників
РОЗДІЛ 2. ДИХОТОМІЯ ДОБРА І ЗЛА У ГУЦУЛЬСЬКОМУ ТЕКСТІ
Двоїста сутність природи. Зло, породжене стихією
Залізний Молох як метафоричне уособлення цивілізації руйнування
Демонічне зло хтонічного лісу
Антропологічна аксіологія: на межі добра і зла
Моральний вибір опришка
Релігія і чин месника: примирення
Поміж флоярою і каменем: деформація опришківських цінностей
Психологія особистої та суспільної влади: внутрішні конфлікти та їхні зовнішні вияви
Історіософія та соціологія зла. Мотиви катастрофізму війни
Смислові коди гуцульського світу: релігійні та міфологічні конотації
Теософія Франкового тексту. Проблема катарсису
РОЗДІЛ 3. ЕРОС і ТАНАТОС У ПАРАДИГМІ ГУЦУЛЬСЬКОГО ТЕКСТУ
Опозиція природного й культурного (цивілізаційного): еротично-танатологічні осяги
Дволикий ерос: текстуальні вияви чуттєвої та духовної любові
Дорога до смерті: просторові вияви танатосу
РОЗДІЛ ІV. ДИСКУРС МІСТИЧНОГО: ВІД ЗОВНІШНЬО-ПРОСТОРОВИХ ВИЯВІВ ДО ПСИХОЛОГІЧНОГО ОСЯГНЕННЯ
Часопросторові аспекти дискурсу гуцульської містики
О. Кобилянська: чужий простір антисакруму.
М. Коцюбинський: містичний простір самотності
І. Франко: двоїстість світу. Діалог з Богом
П. Шекерик-Доників: наближення до правди
Містична мова ірраціонального
ВИСНОВКИ
СЛОВНИК МАЛОВЖИВАНОЇ ЛЕКСИКИ
ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|