Олександр Мосієнко » Пропагандистська кампанія на Південно-Західному фронті Першої світової війни: аналіз історіографії
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Пропагандистська кампанія на Південно-Західному фронті Першої світової війни: аналіз історіографії

Стаття
Написано: 2018 року
Розділ: Історична
Твір додано: 24.07.2019
Твір змінено: 24.07.2019
Завантажити: pdf див. (357.1 КБ)
Опис: Мосієнко О. В. Пропагандистська кампанія на Південно-Західному фронті Першої світової війни: аналіз історіографії / О. В. Мосієнко // Інтермарум: історія, політика, культура: Збірник наукових праць. – Житомир. – 2018. – №5. – С. 55 – 62



Доба модерну з розвитком нових технологій, кардинальних змін у друкарській галузі та
інформатизації суспільства «подарувала» людству серед іншого, й такий винахід як пропаганда.
Вона стала невід’ємним елементом функціонування авторитарних та тоталітарних політичних
режимів у ХХ ст., проте як інструмент маніпулювання свідомістю активно використовувалась й
імперіями протягом «довгого» ХІХ ст. В умовах Першої світової війни пропаганда відіграла
важливу роль у мобілізаційних процесах та формуванні образу ворога. У статті проаналізовано
українську та зарубіжну історіографію, присвячену пропаганді часів Першої світової війни,
визначено етапи історичних досліджень та їх специфіку. Проаналізовано роботи, які презентують погляд на події війни з російської і австро-угорської сторони та містять описи
елементів пропагандистської кампанії як на фронті, так і в тилу. Наголошено, що перші
дослідження проблематики інформаційно-психологічного впливу в умовах Першої світової війни
почалися відразу після закінчення бойових дій.
Наступний період, репрезентований радянською історіографією, розпочався в 1920-х рр. і
тривав до кінця 1980-х рр., окреслено його специфіку та основний зміст робіт, які були жорстко
детерміновані встановленими ідеологічними межами. Висвітлено стан сучасних наукових
пошуків та окреслено перспективи подальших досліджень. Сучасна зарубіжна історіографія
представлена російськими, європейськими та американськими авторами. Черговий пік інтересу
до Великої війни викликаний століттям від її початку. Акцентується увага на зростанні інтересу
до аналізу візуального контенту пропаганди, механізмів формування образів ворога «чужого» та
«свого».
Ключові слова: Перша світова війна, Південно-Західний фронт, пропаганда, історіографія.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.