Олексій Кривопішин » Південно-Західні залізниці на теренах України в другій половині XIX століття: досвід акціонування і структурних перетворень
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Південно-Західні залізниці на теренах України в другій половині XIX століття: досвід акціонування і структурних перетворень
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(25.8 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає в комплексному дослідженні найважливіших етапів
становлення і розвитку Південно-Західної залізниці на терені України в другій
половині ХІХ ст. на тлі соціально-економічних, військово-політичних викликів
часу. Досягнення задекларованої мети передбачає вирішення наступних дослід-
ницьких завдань:
- визначити ступінь розробленості досліджуваної проблематики в науко-
вому історичному дискурсі;
9
- проаналізувати джерельну базу з історії Південно-Західної залізниці дру-
гої половини ХІХ ст.; сформувати адекватні меті теоретико-методологічні засади
та науково-аналітичний інструментарій;
- розкрити соціально-економічні та військово-політичні передумови буді-
вництва Південно-Західних залізниць в другій половині ХІХ ст.;
- показати стратегічні напрями перспективного комплексного розвитку за-
лізничної мережі в другій половині ХІХ ст.;
- відслідкувати найважливіші складові політики уряду по диверсифікації
джерел фінансування будівництва залізниць на теренах України;
- під кутом зору взаємовпливу і взаємозумовленості розглянути будівниц-
тво стратегічних залізниць і розвиток промисловості та сільського господарства
на терені України в другій половині ХІХ ст.;
- виявити визначальні чинники об’єднання Київсько-Брестської, Брестсько
- Граєвської та Одеської залізниць в акціонерне товариство «Південно-Західні за-
лізниці»;
- показати організаційно-управлінський внесок С.Ю. Вітте в розбудову та
модернізацію акціонерних «Південно-Західні залізниці»;
- подати якісно-кількісну характеристику матеріально-технічної бази акці-
онерних «Південно-Західних залізниць» та їх позиціювання на світовому ринку в
другій половині ХІХ ст.;
- розглянути стан безпеки руху на залізничному транспорті через призму
розв’язання соціальних проблем перевізників і підвищення їхнього фахового та
освітнього рівня;
- з’ясувати визначальні чинники організаційно-структурних перетворень
на залізничному транспорті наприкінці ХІХ ст. та одержавлення Південно-
Західних залізниць. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ……………………………………………………………………………….7
РОЗДІЛ 1
ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА
МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ…………………..…………………………..14
1.1. Історіографія проблеми ………………………………………………………….14
1.2. Джерельна база дослідження .…………………………………………………..32
1.3.Теоретико-методологічні засади дослідження ………………………………….36
Висновки до розділу 1 ……………………………………..........................................42
РОЗДІЛ 2
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ТА ВІЙСЬКОВО-ПОЛІТИЧНІ
ПЕРЕДУМОВИ БУДІВНИЦТВА ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ
ЗАЛІЗНИЦЬ …………………………….…………………………………............44
2.1.Виклики часу і формування мережі Південно-Західних залізниць Російської ім-
перії в другій половині ХІХ ст. …………………………………...........................44
2.2. Стратегічне значення Києва у будівництві первинної мережі залізниць на те-
рені України ……………………………………………………………………..….58
2.3. Формування джерел фінансування
залізничного будівництва на терені України ………………………………….......67
2.4. Влада й акціонери в будівництві первинної мережі
залізниць ……………………………….………………………………......................81
Висновки до розділу 2 ……………………………………..........................................92
3
РОЗДІЛ 3
БУДІВНИЦТВО ПЕРШОЇ ЧЕРГИ ПІВДЕННО –
ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ І ФОРМУВАННЯ
ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗГОРТАННЯ
ЕКОНОМІЧНИХ ПРОЕКТІВ ………………………………………………..........95
3.1. Будівництво Одесько-Балтської залізниці
та Російське товариство пароплавства і торгівлі (РТПІТ) …………………….........95
3.2. Транспортне з’єднання центрального і південного регіонів
Київсько-Балтською залізницею ……………..……………………………..…..…110
3.3. Військово-політична та фінансово-економічна необхідність
будівництва Київсько-Брестської залізниці …………………………………….....116
3.4. Брестсько-Граєвська залізниця – з’єднувальна ланка південно-
західного краю Російської імперії зі Східною Пруссією: будівництво
та функціонування в другій половині ХІХ ст.……………………….…………….134
Висновки до розділу 3 ………………………………………………………………142
РОЗДІЛ 4
РЕФОРМУВАННЯ ТА ПОДАЛЬШИЙ РОЗВИТОК
ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ …………………………………..…..…146
4.1. Передумови будівництва та функціонування військової
Бендеро-Галацької залізниці в другій половині ХІХ століття. …………………146
4.2. Фінансово-економічні особливості будівництва й експлуатації
Курсько-Київської залізниці (друга половина ХІХ ст.) …………………..............160
4.3. Побудова моста через Дніпро (міст Струве) на Курсько-
Київській залізниці ……………………………………………………………………176
4.4. Будівництво й умови експлуатації Фастівської залізниці
у другій половині ХІХ століття. …….……………………………………………183
Висновки до розділу 4……………………………………………………………….195
4
РОЗДІЛ 5
СТВОРЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ АКЦІОНЕРНИХ
ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ – ВИРІШАЛЬНИЙ
ФАКТОР ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ НА ТЕРЕНІ
УКРАЇНИ В СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ………………………………198
5.1. Об’єднання
Київсько-Брестської, Брестсько-Граєвської та Одеської залізниць
в акціонерне товариство ……………………………………………………….......198
5.2. Створення акціонерних Південно-Західних залізниць
і оптимізація управлінських структур на залізничному транспорті ……….......205
5.3. Безпека руху на перших вітчизняних залізницях
у другій половині ХІХ ст. …………………………………………………………..215
5.4. Розв’язання соціальних і кадрових питань
на залізничному транспорті ………………………………………………………...232
Висновки до розділу 5 ………………………………………………………………253
РОЗДІЛ 6
РОЗВИТОК МАТЕРІАЛЬНО – ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
АКЦІОНЕРНИХ ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ………………..257
6.1. Становлення та розвиток служби руху ………………………………………257
6.2. Значення колійного господарства в розбудові і функціонуванні
залізниці та її інфраструктури ……………………………………………………...272
6.3. Розвиток паровозного господарства в умовах
науково-технічної модернізації залізничного транспорту ……………………….287
6.4. Створення вітчизняного вагонного парку ……………………………………300
Висновки до розділу 6 ……………………………………………………………..311
5
РОЗДІЛ 7
ФІНАНСОВО – ЕКОНОМІЧНИЙ І СОЦІАЛЬНИЙ ВПЛИВ
ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ НА ПІДНЕСЕННЯ
СІЛЬСКОГО ГОСПОДАРСТВА І ПРОМИСЛОВОГО
ВИРОБНИЦТВА НА ТЕРЕНІ УКРАЇНИ …………………………………...313
7.1. Розвиток інфраструктури Південно-Західних залізниць та її значення
для створення промислових і сільськогосподарських підприємств регіону…….313
7.2. Економічний вплив залізницІ на розвиток цукробурякового
Виробництва в Київській, Подільській і Волинській губерніях …………………321
7.3. Фінансово-економічна взаємодія Південно-Західних акціонерних
залізниць і спиртопереробної та тютюнової промисловості
наприкінці ХІХ ст. ………………..…………………………………………………331
7.4. Вплив Південно-Західних залізниць на розвиток
легкої промисловості та вівчарства ………………………………………………..343
Висновки до розділу 7……………………………………………………………….360
РОЗДІЛ 8
ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП ДІЯЛЬНОСТІ АКЦІОНЕРНИХ
ПІВДЕННО – ЗАХІДНИХ ЗАЛІЗНИЦЬ ТА ЇХ ПОДАЛЬШЕ
ОДЕРЖАВЛЕННЯ …………………………………………….…………………364
8.1. Тарифні угоди та «тарифні війни» залізниць ………………….……………364
8.2. Фінансово-економічна необхідність організаційно-структурних
перетворень у залізничній галузі Російської імперії у другій
половині ХІХ ст. …………………………………………………………………….393
8.3. Державне регулювання і приватний капітал.
Одержавлення Південно-Західних залізниць ………………………………..........409
Висновки до розділу 8……………………………………………………………….424
6
Висновки ……………………..……………………………………………………..428
Використана література ………………………………………….……………….441
Додатки ………………………………………………...……………………………483
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|