Володимир Гуцул » Франко-норманська кавалерія ХІ – початку ХІІ століття і виникнення рицарської тактики кінного бою на матеріалі візуальних джерел
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Франко-норманська кавалерія ХІ – початку ХІІ століття і виникнення рицарської тактики кінного бою на матеріалі візуальних джерел
Стаття
|
|
|
Написано: |
2019 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
22.12.2019 |
|
Твір змінено: |
22.12.2019 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1012.4 КБ)
|
|
Опис: |
Науковий вісник Ужгородського університету, серія «Історія», вип. 2 (41), 2019
У статті розглядається комплекс візуальних джерел ХІ – початку ХІІ століття, пов’язаних з франко-норманською армованою кіннотою. A саме – мініатюри Родезької (Roda Bible) та Ріполлійської (Ripoli Bible) Біблій (обидві північно-каталонського походження, пов’язані із скрипторієм монастиря св. Петра у м. Ріпол), так званий килим з Байє (довжиною 72 метрів, виконаний в останній третині ХІ ст. який зображає передісторію та хід норманського завоювання Англії з особливим акцентом на битву під Гастінгсом (1066 р.), а також рельєфах фасаду кафедрального собору святого Петра у м. Ангулемі. В статті аналізуються зображені там предмети озброєння, спорядження, мілітарні практики з їх застосування, а також прослідковується динаміка їх змін, зафіксована візуальними засобами. Ці джерела чітко і послідовно фіксують новації в озброєнні вершника та кінному бою, що з’явилися протягом ХІ ст. – стремена з довгими путлищами і сідло з високими луками, перші дозволяли вершнику випростати ноги і впертися нижньою частиною спини у задню луку другого, що надавало комбатанту значно надійнішої опори; мигдалевидний щит, котрий почали носити в бою не в руці, але на шийному ремені, що звільняло ліву руку комбатанта для точнішого керування конем; кушування списа і таранний удар ним. Роль франко-норманів у розповсюджені цих прийомів у найвіддаленіші куточки «християнського світу» була вирішальною. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|