Ярослав Грицак » Руслан, Богдан і Мирон: три приклади конструювання ідентичності серед галицьких русино-українців
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Руслан, Богдан і Мирон: три приклади конструювання ідентичності серед галицьких русино-українців
Стаття
|
|
|
Написано: |
2003 року |
|
Джерело: |
franko.lviv.ua |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
01.10.2014 |
|
Твір змінено: |
15.07.2025 |
|
Завантажити: |
doc
див.
(191.5 КБ)
doc.zip
(56.1 КБ)
|
|
Опис: |
Опубліковано в:
Україна Модерна. Число 8/2003.
"Руслан" - Маркіян Шашкевич, "Богдан" - Богдан (уроджений Теодозій) Дідицький, "Мирон" - Іван Франко.
Ярослав Грицак у статті «Руслан, Богдан і Мирон: три приклади конструювання ідентичності серед галицьких русино-українців» досліджує, як вибір імен впливав на формування національної та культурної ідентичності в Галичині кінця XIX – початку XX століття. Автор аналізує три різні підходи до іменування, що відображають широкий спектр орієнтацій – від панрусизму до модерного українства. Дослідження показує, що навіть у побутовій сфері відбувалася боротьба за самовизначення та національну свідомість, а вибір імені міг бути проявом політичної позиції.
Деталізація:
* Стаття Ярослава Грицака досліджує вибір імен Руслан, Богдан і Мирон як приклади конструювання ідентичності серед галицьких русино-українців.
* Імена відображають різні орієнтації: Руслан – на панрусизм, Богдан – на традиційне українство, а Мирон – на модерне українство.
* Вибір імені міг бути проявом політичної позиції та приналежності до певної культурної або національної течії.
* Дослідження показує, що іменування було частиною ширшого процесу самовизначення в умовах багатонаціональної імперії.
* Аналізується роль інтелектуалів та їхній вплив на формування національної свідомості через культурні практики.
* Робота демонструє, як навіть у повсякденному житті відбувалася боротьба за національну ідентичність та як вона відображалася у, здавалося б, незначних деталях. |
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|