Сергій Ганус » Етос історії та етос історика: еволюція ціннісних констант німецької історіографії від доби Просвітництва до часів «бідермаєра»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Етос історії та етос історика: еволюція ціннісних констант німецької історіографії від доби Просвітництва до часів «бідермаєра»

Стаття
Написано: 2016 року
Розділ: Історична
Твір додано: 12.12.2017
Твір змінено: 12.12.2017
Завантажити: pdf див. (358,3 КБ)
Надрукувати: Замовити цю книгу в паперовому вигляді (довідка)
Опис: Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Історія / Міністерство освіти і науки України; Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», Історичний факультет; [Редкол.: О. С. Мазурок (голова) та ін.]; Відп. за вип. Н. П. Керецман. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 2 (35)

У статті досліджено еволюцію ціннісних підходів німецької історіографії від часів Просвітництва
XVIII ст. і до середини ХІХ ст., до передодня революції 1848-1849 рр. Віхи цієї еволюції – гуманізм
і толерантне ставлення до інакшості, а також переконання в цілковитій можливості прогресуючого
вдосконалення людини та людства в цілому в добу Просвітництва. Загострене відчуття національного «ego»
в його історичному вимірі формується в добу романтизму. Одночасно поступове згасання канонічної
просвітницької традиції втілилося у південнонімецькому лібералізмі. Його представники у сфері історіографії
намагаються задіяти етичний вимір у дослідженні минулого. Але професіоналізація науки історії передбачає
дистанціювання особистих уподобань та об'єктивної істини. В особі Леопольда фон Ранке та його творчості
був досягнутий високий рівень академічної та дослідницької культури, котрий давав змогу утримувати грань
між науковим дискурсом та панівною ідеологією.
Ключові слова: німецька історіографія, епоха Просвітництва, романтизм, «бідермаєр», ліберально-
просвітницький напрям, етос науковця, аксіологічний вимір історії.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.