Павло Антонюк-Кисіль » Українська історична школа в польській романтичній історіографії ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Українська історична школа в польській романтичній історіографії ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
08.05.2024 |
|
Твір змінено: |
08.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає в комплексному дослідженні науково-
теоретичної спадщини української історичної школи в польській
історіографії романтичної доби.
Для досягнення цієї мети автор визначив наступні завдання.
– Дати теоретико-історіографічне пояснення змісту і суті дефініції
“наукова історична школа”.
– Простежити основні тенденції та особливості розвитку польської
романтичної історіографії.
– З’ясувати місце і роль слов’янської тематики у творчості польських
істориків романтичної доби.
– Проаналізувати причини появи та еволюцію української школи в
польській романтичній історіографії.
– Дослідити головні тематичні лінії та хронологічний діапазон праць з
історії України в межах даного творчого об’єднання.
– З позицій наукового континуума показати процес трансформації
поглядів адептів школи на ключові проблеми польсько-українських
історичних взаємин.
– Ідентифікувати характер взаємозв’язку польської й української
романтичної історіографії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ............................................................. 4
ВСТУП ........................................................................................................... 5
РОЗДІЛ І. ІСТОРІОГРАФІЧНА, ДЖЕРЕЛОЗНАВЧА ТА МЕТОДОЛОГІЧНА
ОСНОВА ДИСЕРТАЦІЙНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Історіографія проблеми .......................................................................... 11
1.2. Джерельна база дослідження ................................................................. 23
1.3. Теоретико-методологічний аспект дослідження .................................. 34
РОЗДІЛ ІІ. ПОЛЬСЬКА РОМАНТИЧНА ІСТОРІОГРАФІЯ: УМОВИ
РОЗВИТКУ, ТЕОРЕТИКО-КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ, АДЕПТИ
ТА НАПРЯМИ ІСТОРИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
2.1. Умови розвитку, напрями історичних досліджень та визначні
постаті польської романтичної історіографії ........................................ 46
2.2. Онтологічні та епістемологічні засади польської романтичної
історіографії ............................................................................................ 63
2.3. Історія слов’янських народів й історична регіоналістика
в творчості польських істориків романтичної доби ............................. 77
РОЗДІЛ ІІІ. ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ ШКОЛИ В
ПОЛЬСЬКІЙ РОМАНТИЧНІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ ХІХ СТОЛІТТЯ
3.1. Передумови появи польської історичної школи на українських
теренах ................................................................................................... 96
3.2. М.А. Грабовський і зародження української історичної школи
в 40 – 60-х роках ХІХ ст. ....................................................................... 107
3.3. Етапи розвитку української історичної школи, її адепти та
тематика українознавчих досліджень ................................................... 120
3
РОЗДІЛ ІV. ТЕОРІЇ ЩОДО ІСТОРІЇ УКРАЇНИ У ВИСВІТЛЕННІ
ПРЕДСТАВНИКІВ ШКОЛИ
4.1. Теорія “кресів” і локалізація українського історико-територіального
простору фактором польської колонізації ........................................... 144
4.2. Польсько-українські історичні взаємостосунки через призму теорії
“культуртрегерства” .............................................................................. 153
4.3. Антикозацька міфологема української історичної школи .................. 165
4.4. “Ягеллонська ідея” польської теорії федералізму в інтерпретації
української історичної школи .............................................................. 176
ВИСНОВКИ .................................................................................................. 186
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ ....................... 194
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|