Олександр Висоцький » Політичний імідж: міфологічні та пропагандистські аспекти формування та функціонування
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Політичний імідж: міфологічні та пропагандистські аспекти формування та функціонування

Стаття
Написано: 2020 року
Джерело: academia.edu
Розділ: Наукова
Твір додано: 05.06.2020
Твір змінено: 05.06.2020
Завантажити: pdf див. (130,1 КБ)
Опис: У статті досліджуються міфологічні та пропагандистські аспекти формування та функціонування політичного іміджу. Автор розглядає політичний іміджмейкінг як пропагандистську технологію, а забезпечення функціонування політичного іміджу - як форму пропагандистської влади. Він трактує пропагандистську владу як здатність нав'язувати суспільству і його групам значення, які структурують політичну поведінку в інтересах споживачів пропаганди. Відповідно до його концепції, функціонування політичного іміджу, що є необхідним компонентом пропагандистського простору, забезпечується засобами міфологізації, деміфологізації та реміфологізації.

Мета статті - осмислити формування і функціонування політичного іміджу в міфологічному і пропагандистському вимірах.

Наукові результати. Механізм міфу в політичному іміджмейкінгу функціонує як підміна фактів значенням. Міф перекодовує несвідомі компоненти сприйняття людиною соціальної і політичної реальності в складну, емоційно насичену модель, а саме - політичні іміджі дійових осіб, ідей, інститутів і країн. Завдяки їм суспільна свідомість робить незнайому і складну реальність знайомою і структурно зрозумілою, тобто відповідає стереотипам, страхам і бажанням публіки. У контексті формування іміджу держави навіть історія стає політикою пам'яті, яка орієнтована на побудову наративу, здатного надихнути суспільство на підтримку ідеологічних засад режиму. Міф залучає політичного суб'єкта в боротьбу за свободу, безпеку та ідеали кращого життя за допомогою емоцій, викликання переживань, страхів і бажань, втілених в політичному іміджі. Архетипи відіграють важливу роль у формуванні політичного іміджу. По суті, архетипи є опорними точками міфу, на яких формується вплив іміджу на громадську думку. Функціонуючи в системі політичного іміджмейкінгу, політичний міф надихає і емоційно трансформує політичного суб'єкта, апелюючи до його уяві, завдяки чому реальна політична реальність в сприйнятті реципієнта заміщається символічними і уявними об'єктами, тобто образами, що витісняють її справжнє розуміння.

Ключові слова: політичний імідж, пропагандистська влада, міфологізація, архетипи, політичні технології, громадська думка, іміджмейкінг
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.