Володимир Вишневський » Проблеми початкової освіти у творчій спадщині Спиридона Черкасенка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проблеми початкової освіти у творчій спадщині Спиридона Черкасенка
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.05.2024 |
|
Твір змінено: |
14.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.9 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – визначити зміст педагогічної та громадсько-
просвітницької діяльності С. Черкасенка у контексті розвитку національного
5
культурно-освітнього руху в Україні другої половини ХІХ – початку ХХ
сторіччя.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати життєвий шлях та творчу діяльність С. Черкасенка,
розробити її періодизацію, виявити базові чинники формування педагогічних
поглядів діяча; розкрити основні напрями педагогічної та просвітницької
діяльності митця.
2. Дослідити погляди С. Черкасенка на педагогічні ідеї представників
вітчизняної культури середини ХІХ – початку ХХ сторіччя.
3. Схарактеризувати діяльність С. Черкасенка в контексті порушення
та розв’язання основних проблем початкової освіти в Україні середини ХІХ –
початку ХХ сторіччя.
4. Визначити внесок С. Черкасенка в теорію та практику вітчизняного
підручникотворення.
5. Довести актуальність творчої спадщини С. Черкасенка на
сучасному етапі розвитку української початкової школи. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………...…3
РОЗДІЛ І. ІСТОРИКО-ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ
ПРОБЛЕМ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ
СПИРИДОНА ЧЕРКАСЕНКА
1.1. Історіографія проблеми дослідження творчої спадщини
С. Черкасенка………………………………………………………...…………..10
1.2. Життєвий і творчий шлях С. Черкасенка в контексті соціально-
культурного розвитку України в кінці XIХ – початку ХХ сторіччя…………23
1.3. Педагогічна і просвітницька діяльність С. Черкасенка в
Україні…………...................................................................................................55
1.4. Педагогічні ідеї представників вітчизняної культурної еліти у
творчому осмисленні С. Черкасенка…………………………………………...70
Висновки до першого розділу…………………………………………....94
РОЗДІЛ ІІ. НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА, ПРОСВІТНИЦЬКА ТА
ЛІТЕРАТУРНА ДІЯЛЬНІСТЬ СПИРИДОНА ЧЕРКАСЕНКА В
КОНТЕКСТІ РОЗБУДОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
2.1. С. Черкасенко про національну початкову школу, її мету, зміст та
основні завдання…………………………………………………………………97
2.2. С. Черкасенко про місце та роль вчителя в системі національної
початкової школи………………………………………………………………114
2.3. Роль С. Черкасенка в розробці підручників для початкової
школи……………………………………………………………………………126
2.4. Використання творчої спадщини С. Черкасенка в практиці
сучасної початкової школи……….……………………………………...…….163
Висновки до другого розділу…………………………………………...174
ВИСНОВКИ………………………………………………….………....177
ДОДАТКИ……………………………………………………………….181
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………….188
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|