Анна Верлата » Поетика драматургії Василя Пачовського: своєрідність модерністського художнього мислення
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетика драматургії Василя Пачовського: своєрідність модерністського художнього мислення
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
29.10.2017 |
|
Твір змінено: |
09.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – з’ясувати значення модерністського художнього
мислення в парадигмі, з нашого погляду, найбільш яскравих і художньо
вартісних творів Василя Пачовського «Сон української ночі», «Сонце Руїни»,
«Сфінкс Європи», «Роман Великий», «Гетьман Мазепа», висвітлити
перспективи аналізу модерних поетикальних елементів драматургії автора крізь
призму його творчих пошуків у царині внутрішньої та зовнішньої структури
драматичного роду літератури.
Для реалізації мети передбачено вирішення таких завдань:
− користуючись науковими розвідками літературознавців, виявити роль
модерністських художньо-естетичних настанов у творчому процесі та їх
значення у побудові драматичного твору;
− окреслити зміст категорії художнього мислення автора у структурі модерної
драми;
− визначити феномен драматургічного символізму як вияву авторської ідейно-
естетичної свідомості;
− з’ясувати роль «молодомузівських» мистецьких принципів у становленні
ідейно-естетичної свідомості Василя Пачовського; виявити вплив
літературно-критичних рецензій та відгуків на розвиток художнього
мислення драматурга;
− проаналізувати драматичні твори «Сон української ночі», «Сонце Руїни»,
«Сфінкс Європи», «Роман Великий», «Гетьман Мазепа» з погляду
модерністських ідейно-естетичних домінант характеротворення та
конфліктомоделювання;
− виокремити часопросторові рамки дії досліджуваних творів, міфологічні
мотиви у їх художньому світі, дослідити мовну організацію текстів;
− конкретизувати жанри досліджуваних п’єс. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП.......................................................................................................................17
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
МОДЕРНОЇ ДРАМИ
1.1. Кореляція національно-історичного, суспільно-політичного й універсаль-
ного в модерністській драмі.............................................................................24
1.2. Категорія авторської свідомості у структурі модерної драми.......................33
1.3. Драматургічний символізм як вияв авторської ідейно-естетичної свідо-
мості. Самодостатність українського драматургічного символізму............53
РОЗДІЛ 2. ДРАМАТУРГІЯ ВАСИЛЯ ПАЧОВСЬКОГО І РАННІЙ
УКРАЇНСЬКИЙ МОДЕРНІЗМ
2.1. «Молода муза» як модерне літературно-мистецьке явище...........................66
2.2. Рецепція творчості Василя Пачовського в літературознавчому контексті
доби......................................................................................................................71
2.3. «Мистецтво для мистецтва» versus ідея: творчі шукання автора..................80
РОЗДІЛ 3. ДОМІНАНТНІ КОНЦЕПТИ ХУДОЖНЬОГО МИСЛЕННЯ
ВАСИЛЯ ПАЧОВСЬКОГО У ДРАМАТИЧНИХ ТВОРАХ 1903-
1914 рр.
3.1. Типологія символізму в драматичній поемі «Сон української ночі»...........88
3.2. Сюжетно-образні та ідейно-тематичні особливості п’єси «Сонце
Руїни».................................................................................................................114
3.3. Реалізація авторської ідейно-естетичної свідомості у драматичній поемі
«Сфінкс Європи»...............................................................................................139
3.3.1. Протагоніст як виразник національної ідеї: образ Святополка
у творі...................................................................................................142
3.3.2. Художній світ п’єси «Сфінкс Європи». Символізація як ключовий
сюжето- й образомоделювальний концепт драматичного твору...148
3.3.3. Шляхи реалізації конфліктів у п’єсі....................................................152
РОЗДІЛ 4. ПОЕТИКА ДРАМАТИЧНИХ ТВОРІВ ВАСИЛЯ
ПАЧОВСЬКОГО МІЖВОЄННОГО ПЕРІОДУ: У ПОШУКАХ
НОВИХ ОБРАЗІВ ТА ФОРМ
4.1. Ідейно-художня та структурна специфіка драми «Роман Великий».........161
4.2. Образно-стильова своєрідність п’єси «Гетьман Мазепа»............................173
ВИСНОВКИ............................................................................................................189
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...........................................................196
ДОДАТКИ...............................................................................................................213
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|