Ірина Утюж » Мегатенденції соціального розвитку та українська освіта
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Мегатенденції соціального розвитку та українська освіта

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 28.08.2019
Твір змінено: 28.08.2019
Завантажити: pdf див. (566.1 КБ)
Опис: Ґілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2014. – Вип. 85 (6).


Зазначається, що системна криза освіти існує сьогодні і на Заході, і в Україні. Однак природа кризових явищ різна. З точки зору соціальної філософії, вона може бути зрозуміла в контексті сучасного цивілізаційного підходу. Пропонується розглядати процес реформування української освіти як її раціоналізацію, тобто вдосконалення, введення більш доцільної освітньої організації, шляхом модернізації зовнішніх контурів освіти, яка втілюється в зміну освітніх форм та методів, що відповідає вимогам сучасного суспільства, й оптимізації змістовної складової освіти, тобто поліпшення змісту освіти, приведення його у відповідність до сучасних вимог, що висуваються до освіченої особистості. Підкреслюється, що зовнішні контури сучасної освіти формують такі взаємопроникаючі та взаємодоповнюючі одна одну тенденції як інформатизація (комп’ютеризація) й безперервність освіти.

Аналізуючи українську дійсність, виявлено, що до кінця XX сторіччя значною мірою вичерпав себе ідеал єдиної європейської культури з єдиним типом раціональності. Замість цього – безліч культур і субкультур, реальність “мультикультуралізму”. Інша важлива особливість сучасної ситуації – “перехідність” часу й культури.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.