Світлана Ушій » Філософсько-педагогічний феномен Михайла Драгоманова
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Філософсько-педагогічний феномен Михайла Драгоманова
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
18.01.2025 |
|
Твір змінено: |
18.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(978.4 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у філософському аналізі місця, ролі та
значення педагогічної спадщини М. Драгоманова в умовах модернізації
сучасної вітчизняної освіти та входження України у європейський освітній
простір.
Досягнення цієї мети реалізується через вирішення таких
дослідницьких завдань:
− вивчення витоків та передумов формування філософсько-
світоглядних переконань М.П. Драгоманова;
− визначення духовної основи теоретичної спадщини
М.П. Драгоманова;
− дослідження специфіки соціально-філософських та соціально-
політичних поглядів М.П. Драгоманова у їх значущості для його поглядів на
завдання освіти;
− аналіз минущого й актуального у теоретичній спадщині
М.П. Драгоманова;
− дослідження власної проблематики філософії освіти в теоретичній
спадщині М.П. Драгоманова;
− вивчення значення, якого надавав М.П. Драгоманов українській
культурі у освіті та вихованні особистості в Україні. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП .................................................................................................................. 4
РОЗДІЛ 1 СВІТОГЛЯД МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА: САМОРУХ,
КОНСТАНТИ, ЗМІННІ ВЕЛИЧИНИ ............................................................... 14
1.1. Передумови формування й особливості світоглядних переконань
Драгоманова-полігістора ........................................................................... 14
1.2. Еволюція світогляду вченого, напрями його діяльності ........................... 22
1.3. Проминальне й актуальне у філософсько-світоглядних концептах
Михайла Драгоманова................................................................................ 38
Висновки до першого розділу ........................................................................... 45
РОЗДІЛ 2 ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ М.П. ДРАГОМАНОВА
ЯК ФІЛОСОФСЬКЕ ПІДҐРУНТЯ ЙОГО ПЕДАГОГІЧНИХ ПОШУКІВ ...... 48
2.1. Феноменологія людини та свободи Михайла Драгоманова
індивідуума ................................................................................................. 48
2.2. Громада і народ у системі поглядів ученого .............................................. 71
2.3. Естетичні критерії у спадщині Михайла Драгоманова ............................. 96
Висновки до другого розділу........................................................................... 108
РОЗДІЛ 3 ІСТОРИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ
М.П. ДРАГОМАНОВА ДЛЯ МОДЕРНІЗАЦІЇ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ .......... 111
3.1. Українознавчий (народознавчий) компонент освіти в трактуванні
М. Драгоманова і його значення для сучасної освіти ............................ 111
3.2. Мовна політика в системі педагогічних поглядів М. Драгоманова й
проблема реалізації сучасних мовних стратегій ..................................... 114
3.3. Національні і міжнародні аспекти освіти, їх поєднання в педагогічній
спадщині М. Драгоманова і сучасний Болонський процес .................... 130
Висновки до третього розділу ......................................................................... 134
3
РОЗДІЛ 4 ПЕДАГОГІЧНА СПАДЩИНА М.П. ДРАГОМАНОВА
У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ...................................... 136
Висновки до четвертого розділу ..................................................................... 155
ВИСНОВКИ ..................................................................................................... 157
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ......................................................... 161
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|