Андрій Цяпа » Автобіографія як проекція творця та національної літературно-культурної традиції (Улас Самчук, Еліас Канетті)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Автобіографія як проекція творця та національної літературно-культурної традиції (Улас Самчук, Еліас Канетті)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.05.2024 |
|
Твір змінено: |
14.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(543.3 КБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи — встановити типологічні збіги, сходження і
невідповідності у проекціях авторів та національних літературно-культурних
традицій автобіографічної прози У. Самчука та Е. Канетті, що писалась заради
збереження унікального особистісного досвіду і, певною мірою, для творення
міфу довкола особи автора.
Мета й наповнення роботи зумовлюють вирішення таких завдань:
— охарактеризувати філософський, теоретико-літературний та
компаративістичний аспекти дослідження автобіографічного
жанру;
— проаналізувати стан вітчизняної дискусії щодо специфіки
літературності автобіографічного жанру та виокремити
актуальні категорії його естетики;
— обґрунтувати підстави й критерії зіставлення літературних
явищ, обраних для типологічного дослідження;
9
— дослідити механізми проектування авторів та національних
літературно-культурних традицій в автобіографічній прозі
Самчука і Канетті, розглянути їх під кутом зору
відповідностей, розбіжностей та спільних знаменників;
— окреслити авторські модифікації жанру в автобіографічній
прозі Самчука та Канетті;
— простежити взаємодію автора й героя в межах суб’єкта
окремих автобіографічних творів письменників;
— увиразнити подібність та відмінність рецептивних умов
автобіографічної прози Самчука та Канетті. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
Вступ 4
2
Розділ 1
Філософський код автобіографічної літератури: вивільнення з-під влади
авторитету 17
1.1. Авторитет автографа 17
1.2. Біографія і автобіографія: схема четвертого виміру 23
1.2.1. Автобіографічний вимір біографічного авторитету 26
1.3. Чинники популярності та непопулярності автобіографіки 36
Розділ 2
Теорія автобіографічного жанру 40
2.1. Термінологічна парадигма автобіографічного жанру 40
2.2. Естетичні категорії автобіографічної літератури 51
2.2.1 Автобіографічний ідол “Поезія і правда”: з точки зору
прихильника, критика та інстанції читача (або ж Goethe-Erlebnis) 56
2.2.2. Конфлікт літературності і правдивості: серендипність —
компроміс автобіографічного жанру 60
Розділ 3
Методологія порівняльного дослідження автобіографії 65
3.1. Автобіографія як об’єкт компаративних студій 65
3.2. Актуальність компаративного дослідження української
автобіографії 79
3.3. Методологічні акценти порівняльного дослідження
автобіографій Е. Канетті та книг спогадів У. Самчука 83
Розділ 4
Автобіографічний жанр і суб’єкт у автобіографіях Е. Канетті “Врятований язик” і
“Факел у вусі” та книгах спогадів У. Самчука “На білому коні” і “На коні
вороному” 89
4.1. Взаємозв’язки соціальних, ментальних та текстових структур 89
4.1.1. Улас і Еліас: біографічні збіги 89
4.1.2. Волинь і Відень: пізнання та самопізнання під знаком води 91
4.1.2.1. Творіння під знаком епіцентру 95
4.1.3. Волинь і Відень: монархічна анархічність самоідентифікації
Уласа і Еліаса 100
4.2. Авторська специфіка дотримання жанрового канону та методу 103
4.2.1 Вихідна точка автобіографа: вибір і боротьба з читачем 103
4.2.2. Жанрова належність “Врятованого язика” і “На коні вороному”
111
4.2.3. Автобіографічний метод: спогад як самопізнання 112
4.2.4. Автобіографічний рушій: перший і останній суб’єкт 124
Розділ 5
Рецептивна естетика автобіографії 133
3
5.1. Автобіографія і читання. Засліплений читач 133
5.2. Автор і читач: рівноправність у відокремленні 143
5.3. Автобіографії Е. Канетті та книги спогадів У. Самчука як
відкриті тексти 155
Висновок 167
Список
використаних
джерел 176
Додаток Еліас Канетті та історична необхідність: філософська, політична,
психоаналітична й автобіографічна площина 192
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|