Людмила Пономар » Два світи культурної спадкоємності
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Два світи культурної спадкоємності
Стаття
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.01.2023 |
|
Твір змінено: |
14.01.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(446.7 КБ)
|
|
Опис: |
Народна творчість та етнологія: №2 / НАНУ, ІМФЕ ім. М.Т.Рильського. – К., 2022.
Війна Росії проти України показала терористичне обличчя окупантів, їхні варварські «цінності», світогляд вандалів. Окупанти впроваджують стратегію знищення української ідентичності, духовної спадщини українців. Водночас героїзм нашого народу в боротьбі за незалежність згуртував увесь цивілізаційний світ. Самоорганізація українців в обороні своєї землі засвідчила їх громадянську зрілість. Це є феноменом українського суспільства, що ставить перед науковцями важливе завдання його розкриття. У статті розглядаються різні фактори, які його пояснюють. На думку авторки, в Україні на початку ХХІ ст. велике значення мали позитивні явища в розвитку народної культури, пов’язані з процесами самоідентифікації та самовизначення. Це, зокрема, виразно простежується за матеріалами вивчення відродження традиційного вбрання та поширення народного стилю, що безпосередньо має стосунок до національного піднесення в період Помаранчевої революції та Революції гідності. Народний одяг завжди був важливим маркером національної ідентифікації, однак у час війни 2014 року, розв’язаної Росією, використання народного вбрання стало виявом активної позиції носіїв у захисті національного суверенітету. Названі процеси показують, що для розвитку кожного суспільства одним із визначальних факторів є традиційна культура. За матеріалами інтернет-ресурсів, а також на основі опитувань у статті розглядаються світоглядно-психологічні та ментальні характеристики росіян-окупантів та українців. Вони засвідчують наявність двох протилежних світів: світу рабів і світу вільних громадян. Акцентується значення наукових досліджень гуманітарних наук для спростування фальсифікацій путінськими політиками культурної спадщини українців, прямої спадкоємності Київської держави, безперервної традиції. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|