Олена Муслієнко » Абсурд у семіосфері художньої прози Миколи Хвильового
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Абсурд у семіосфері художньої прози Миколи Хвильового
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
20.06.2017 |
|
Твір змінено: |
20.06.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – дослідити способи організації й трансляції абсурду як
категорії тексту, принципів його інтерпретації в семіосфері художньої прози
М. Хвильового.
Поставлена мета передбачає розв’язання таких завдань:
- окреслити параметри літературознавчої рецепції художньої прози
М. Хвильового;
- визначити формат розуміння ролі та специфіки категорії абсурду в
українській літературі 20–30-х рр. ХХ ст.;
- розглянути продуктивні методи інтерпретації тексту абсурду;
- проаналізувати парадигму функціонування й репрезентації тексту абсурду
в прозовому доробку М. Хвильового;
- дослідити параметри організації екс-центричного простору як маркера
абсурду у творах письменника;
- простежити продуктивність міждискурсивних проектів автора у
формуванні полісемантичного тексту. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ............................................................................................................................ 4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ
ДОСЛІДЖЕННЯ ........................................................................................................... 9
1.1. Проза М. Хвильового в літературознавчих студіях .................................... 9
1.2. Абсурд як категорія тексту ........................................................................... 22
1.3. Дискурсивні практики абсурду і український модернізм 20-30-х
років ХХ ст ............................................................................................................ 40
Висновки до першого розділу ..................................................................................... 57
РОЗДІЛ 2. СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ТЕКСТУ АБСУРДУ
В ХУДОЖНІЙ ПРОЗІ М. ХВИЛЬОВОГО ............................................................ 59
2.1 «Вступна новела»: варіанти інтерпретаційних кодів .................................. 59
2.2. Семіотична парадигма формульного сну («Сентиментальна
історія») .................................................................................................................. 68
2.3. Клинамен в тексті абсурду ............................................................................ 80
2.4. Динамічний парадокс смерті/безсмертя «Елегія») ..................................... 89
Висновки до розділу ................................................................................................... 103
РОЗДІЛ 3. ЕКС-ЦЕНТРИЧНИЙ ПРОСТІР ЯК МАРКЕР АБСУРДУ .......... 105
3.1. «Арабески» як еквівалент абсурду ............................................................ 105
3.2. Полісмислова амплітуда топосу «місто» в тексті абсурду ...................... 123
3.3. «Безумна подорож» – амбівалентний проект абсурду ............................. 131
3.4. «Полювання на смисли»: парадокс сповіді ............................................... 144
Висновки до третього розділу ................................................................................... 154
РОЗДІЛ 4. МІЖДИСКУРСИВНА ПРИРОДА АБСУРДУ У ТВОРЧОСТІ
М. ХВИЛЬОВОГО .................................................................................................... 156
4.1. Трансформація моделі Künstlerroman як стратегія інверсії
художнього смислу («Силуети», «Сентиментальна історія») ....................... 156
4.2. Драматургічний модус перебування «поза» («Колонії, вілли») ............. 163
4.3. «Ревізор»: пере/проживання досвіду ......................................................... 170
4.4. Ідеологема «світ-театр» у семіосфері абсурду («Лілюлі») ..................... 178
Висновки до четвертого розділу ............................................................................... 188
ВИСНОВКИ ............................................................................................................... 191
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .............................................................. 195
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|