Анета Ґолембьовська-Тобіаш » Дракон Успенського собору в Галичі з польської дослідницької перспективи
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Дракон Успенського собору в Галичі з польської дослідницької перспективи

Стаття
Написано: 2019 року
Розділ: Історична
Твір додано: 22.11.2020
Твір змінено: 22.11.2020
Завантажити: pdf див. (843.7 КБ)
Опис: Галич. Збірник наукових праць. – Вип. 4. / За ред. М. Волощука. – Івано-Франківськ : «Лілея-НВ», 2019

Цікавою пам’яткою середньовічного каменярства вважається
рельєф дракона, що дихає вогнем, який наразі зберігається в Успенській
церкві Крилоса. Стиль виготовлення істоти збігається, крім іншого, з
кількома романськими пам’ятками скульптурного мистецтва Польщі.
Мотив цієї мітичної істоти використовується в художній композиції на
світанку людської історії. Символіка дракона містила як позитивний,
так і пейоративний потенціал, залежно від часу й культурного
контексту, в якому він поставав. Автори статті, спираючись на
порівняльний аналіз стилю об’єкта, історичних джерел, епіграфічних
пам’яток та збережених форм і прикрас архітектурних деталей з
неіснуючого собору Богородиці в Галичі, пропонують датувати
зображення образу дракона третьою чвертю XII ст. Йдеться також
про приклад однієї з небагатьох пам’яток, що демонструє
західноєвропейські романські скульптурні традиції у Східній Європі.
Ключові слова: дракон, романське мистецтво, кам’яні
оздоблювальні деталі, зооморфічний мотив, Галич, Рюриковичі.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.