Тарас Дзись » Творчість Йозефа Рота в українській міжлітературній рецепції: візія Першої світової війни і типологія образів-персонажів (Богдан Лепкий, Мирослав Ірчан, Осип Турянський, Роман Купчинський)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творчість Йозефа Рота в українській міжлітературній рецепції: візія Першої світової війни і типологія образів-персонажів (Богдан Лепкий, Мирослав Ірчан, Осип Турянський, Роман Купчинський)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
26.04.2025 |
|
Твір змінено: |
26.04.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(660.2 КБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації полягає у конструюванні української міжлітературної
рецепції художнього світу Йозефа Рота на матеріалах текстів, що виникли в
6
ареалі габсбурзького міфу.
Досягнення цієї мети передбачає реалізацію таких конкретних
завдань:
– виявити закоріненість концептуальних загальнолюдських типів, що
уявнюватимуться в екстремальних ситуаціях багатокультурних спільнот;
– окреслити найближчий історико-літературний контекст розквіту
таланту Й. Рота;
– обґрунтувати українську домінанту в міжлітературній рецепції
споріднених текстів, їх міжтекстуальну інтерференцію;
– співвіднести поетику і типологію художніх творів про людей
світової війни, які втрачають батьківщину;
– виокремити загальнокультурні концепти, які мають конструктивне
значення поведінкових парадигм для літературних персонажів-характерів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ .................................................................................................................2
ВСТУП .................................................................................................................4
РОЗДІЛ 1. ЙОЗЕФ РОТ У КОНТЕКСТІ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ....9
1.1. Joseph Roth у багатокультурному світі: творчість австрійського
письменника як інспіруючий чинник міжлітературної рецепції.................9
1.2. Проблема компетентних читачів прози і публіцистики першої
половини ХХ століття у галицько-австрійському реґіоні............................27
2
1.3. Літературний контекст у проекції сприймання і типології.........................35
Висновки до першого розділу...........................................................................................48
РОЗДІЛ 2. ХРОНОТОП ВОЄННОГО СВІТУ В УКРАЇНСЬКІЙ ПРОЗІ І
ФЕНОМЕН "ВТРАЧЕНОГО ПОКОЛІННЯ"............................ 50
2.1. Хаос у "гармонійному світі" та його художня референція:
моделювання початку світової війни (Й. Рот, Б. Лепкий,
М. Ірчан, Р. Купчинський).............................................................................................51
2.2. Учасники воєнних подій після формального завершення війни ("
Готель «Савой»", "Втеча без кінця" Й. Рота, "Зірка"
Б. Лепкого)........................................................................................................................... 67
2.3. Любов і смерть як парадигми міжособистісних взаємин на війні.......... 82
Висновки до другого розділу.......................................................................................... 109
РОЗДІЛ 3. СИСТЕМАТИКА І ПАРАДИГМАТИКА
ФІКЦІОНАЛІЗОВАНОГО СВІТУ В КОМПАРАТИВНОМУ
ЗРІЗІ...................................................................................................110
3.1. Метакритичний екскурс.............................................................................................110
3.2. Система і типологія у текстах Й. Рота й українських прозаїків............. 113
3.2.1. Основи суспільності як парадигма "стовпів держави".......... 118
3.2.2. Для домашнього вогнища як парадигматика жінок фатальної
долі..................................................................................................127
3.2.3. Великий шум як парадигма угодовців і креаторів ("нові
люди при роботі")......................................................................... 135
3
3.3. Генологія як ключ до впорядкування гетероґенних художніх
світів у дискурсі порівняльного літературознавства.....................................139
Висновки до третього розділу.........................................................................................143
ВИСНОВКИ....................................................................................................... 145
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...................................................... 154
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|