Тетяна Чужа » Історичний роман Г. Сенкевича «Вогнем і мечем»: джерела і художній дискурс
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історичний роман Г. Сенкевича «Вогнем і мечем»: джерела і художній дискурс
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
23.10.2024 |
|
Твір змінено: |
23.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – полягає у висвітленні особливостей художнього змісту
роману Г.Сенкевича „Вогнем і мечем” у зв’язку з проекцією у ньому досвіду
художньої культури попередніх епох (романтизму та бароко), безпосередніх
джерельних матеріалів та топічних конструктів. Досягнення поставленої мети
передбачає вирішення таких завдань:
− визначити конкретні витоки фактографічних даних роману;
− проаналізувати структурні принципи інкорпорації до твору матеріалів
різного походження; дослідити функцію авторських посилань, цитат,
інтерпретантів і стилізації;
− висвітлити проблему рецептивного, семантичного і художнього
потенціалу окремих генетичних текстів та їх груп;
− з’ясувати характер діалогічності художнього змісту історичного роману
через зв’язки між реалістичним голосом автора і “мовами-світоглядами”:
бароково-сарматським та романтичним;
− розглянути типологічні особливості історіографічних праць та
непольських пам’яток як джерел твору, на їхньому тлі з’ясувати
своєрідність історіософської концепції роману,
− охарактеризувати систему топосів роману, виявити їхню генезу,
структуру й функції, окреслити авторські трансформаційні прийоми. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП....................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. Діалогізм стильових систем роману „Вогнем і мечем” ...............18
1.1. Сарматсько-бароковий дискурс ................................................................. 27
1.1.1. „Війна домова” С.Твардовського - джерело бароково-епічного
стилю ...................................................................................................... 32
1.1.2. Композиція роману і література факту XVII ст. ........................... 38
1.2. Романтична візія України ............................................................................ 49
1.2.1. Степовий хронотоп: наслідування поетичних зразків ................... 54
1.2.2. Богун як персонаж романтичного типу........................................... 66
1.2.3. Фольклоризм роману ........................................................................... 72
РОЗДІЛ 2. Позаінтенційні міжтекстові зв’язки роману „Вогнем і мечем” ..77
2.1. Непольські джерела роману ....................................................................... 79
2.1.1. Інтерференція позиції оповідача з „Опису України”
Г.-Л. де Боплана …......................................................................................... 80
2.1.2. Тенденційне викривлення „Діаріуша” Е.Ляссоти ............................ 93
2.1.3. Літературна полеміка з „Літописом” С.Величка ........................ 103
2.2. Художня рецепція історіографії ........................................................... 110
2.2.1. Публіцистичне протистояння з „краківською школою” ............. 111
2.2.2. Експлікація міфологем К.Шайнохи ................................................. 118
2.2.3. Трансформація історичного стилю Л.Кубалі ................................ 134
РОЗДІЛ 3. Топіко-семантична модель роману „Вогнем і мечем” ......................... 149
3.1. Топіка українських пейзажів ................................................................ 152
3.2. „Перевернутий світ” у структурі роману.............................................. 162
ВИСНОВКИ.............................................................................................................183
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..............................................................193
|
|
|
|
Пов'язані твори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|