Наталія Борисенко » Народна освіта в Російській імперії: громадська думка і практика другої половини ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Народна освіта в Російській імперії: громадська думка і практика другої половини ХІХ ст.
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
14.10.2016 |
|
Твір змінено: |
14.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.6 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в тому, щоб на основі аналізу громадської думки і соціально-історичної практики початкового шкільництва дослідити поступ народної освіти в Російській імперії другої половини XIX ст.
Для досягнення мети визначено такі дослідницькі завдання:
здійснити історіографічний і джерелознавчий аналіз наукового доробку з досліджуваної теми;
виявити спрямованість, цілі і завдання взаємодії суспільства і влади щодо вироблення освітньої політики другої половини XIX ст. як складової модернізації, обґрунтувати і схарактеризувати її етапи;
з’ясувати вплив громадського чинника на діяльність урядових інституцій у сфері народної освіти;
дослідити сутнісний зміст, напрями і підходи громадської думки щодо розроблення концепції народної школи Російської імперії;
охарактеризувати практику створення початкових народних училищ і комплекс заходів органів місцевого самоврядування з розбудови шкільної мережі для народу у другій половині XIX ст.;
проаналізувати особливості контингенту вчителів і учнів народних шкіл у досліджуваний період. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. Історіографія, джерела, методологія і методи дослідження 9
1.1. Історіографія проблеми 9
1.2. Аналіз джерельної бази 22
1.3. Методологія і методи дослідження 31
РОЗДІЛ 2. Взаємодія суспільства і влади щодо напрямів освітньої політики у другій половині XIX ст. 40
2.1. Освіта народу як складова модернізації держави 40
2.2. Оновлення організаційно-правових засад народної освіти 49
2.3. Вплив громадськості на реформаторську діяльність Міністерства народної освіти у шкільній справі 58
2.4. Громадський чинник у виробленні освітньої стратегії Св. Синоду 72
РОЗДІЛ 3. Громадська думка щодо концепції народної освіти в Російській імперії 85
3.1. Організація і доступність народної освіти 85
3.2. Зміст і якість шкільного навчання 97
3.3. Дискусії щодо проектів загальної початкової освіти 108
РОЗДІЛ 4. Практика народної освіти другої половини ХІХ ст. 117
4.1. Церковнопарафіяльні школи: задуми і втілення 116
4.2. Діяльність органів місцевого самоврядування з розбудови шкільної мережі 130
4.3. Контингент учителів народних шкіл: суспільне становище і професійність 143
4.4. Учні початкової школи: динаміка і повсякдення 157
ВИСНОВКИ 171
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ 179
ДОДАТКИ 244
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|