Валентина Барчан » Творча особистість Теодосія Осьмачки: художньо-естетичні та філософські константи
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творча особистість Теодосія Осьмачки: художньо-естетичні та філософські константи
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
04.05.2024 |
|
Твір змінено: |
04.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета й завдання дослідження. Метою дослідження є системне вивчення
творчості Т. Осьмачки в контексті культурних, суспільно-історичних процесів
першої половини ХХ ст. в Україні, експресіоністичного стилю та філософії
екзистенціалізму.
Досягнення цієї мети передбачає вирішення таких завдань:
– здійснити психоаналітичний дискурс творчої особистості митця;
– охарактеризувати естетичні та світоглядні засади творчості письменника;
– простежити неповторність індивідуальності Т. Осьмачки крізь призму
його літературно-критичної спадщини;
– проаналізувати експресіоністичну естетику і мистецьку свідомість в
Україні в 10–20 рр. ХХ ст.;
– охарактеризувати поетичну творчість Т. Осьмачки 20-х рр.;
– простежити основні художні константи поетичного доробку митця
40–50-х років, з’ясувати національні джерела його експресіоністичної поетики;
– дослідити ідейно-художній світ поеми „Поет” крізь призму художньо-
філософської концепції митця, фольклорно-міфологічних засад поетики та
інтертекстуальних параметрів твору;
– проаналізувати повісті Т. Осьмачки з точки зору естетико-філософських
та світоглядних засад автора. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ...................................................................................................................... 3
Розділ І. Стан вивчення творчості Т. Осьмачки ................................................... 14
1.1. Поезія 20-х рр. у рецепції тогочасної української критики ....................... 15
1.2. Критика львівського та еміграційного періодів
про творчість письменника ................................................................................ 24
1.3. Т. Осьмачка в сучасних вітчизняних дослідженнях .................................. 51
Розділ ІІ До джерел творчої індивідуальності Т. Осьмачки ................................ 59
2.1. Психоаналітична інтерпретація творчої індивідуальності письменника ........... 59
2.2. Т. Осьмачка крізь призму його літературно-критичної спадщини ........... 74
2.3. Естетичні та світоглядні засади творчості митця ..................................... 103
Розділ ІІІ.Особливості художнього світосприйняття Т. Осьмачки ................... 119
3.1. Експресіоністична естетика і мистецька свідомість в Україні
10–20-х рр. ХХ ст. ............................................................................................. 120
3.2. Поетична творчість Т. Осьмачки 20-х рр. ХХ ст...................................... 150
3.3. Лірика 40–50-х років .................................................................................. 202
3.4. Філософсько-естетична парадигма поеми „Поет” ................................... 236
Розділ ІV.Поетика художньої прози Т. Осьмачки .............................................. 281
4.1. Естетично-філософські параметри повісті „Старший боярин” ............... 281
4.2. Повість „План до двору”: художній світ в екзистенційних вимірах ....... 316
4.3. „Ротонда душогубців”: „чума” страху, вибір на „межі”,
екзистенціал приреченості ............................................................................... 335
ВИСНОВКИ ......................................................................................................... 356
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................. 363
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|