Авторський колектив » Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України
Праця
|
|
|
| Написано: |
2025 року |
|
| Розділ: |
Наукова |
|
| Твір додано: |
04.11.2025 |
|
| Твір змінено: |
04.11.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(2.7 МБ)
|
|
| Опис: |
Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України: монографія / Н. В. Чепелєва,
М. Л. Смульсон, С. Ю. Рудницька [та ін.]; за ред. Н. В. Чепелєвої. Київ, 2025.
207 с.
Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження розвитку життєвої
компетентності особистості в умовах воєнного стану як здатності самостійно ставити та
розв’язувати нагальні життєві задачі, що становить вагомі передумови її продуктивної
самореалізації, спроможності до адаптації та виживання в мінливих умовах сьогодення.
Обґрунтовано доцільність розгляду зазначеної проблематики в оптиці психолого-
герменевтичного підходу. Схарактеризовано основні соціокультурні контексти розвитку
життєвої компетентності особистості; процесуально-смислову модель, механізми,
закономірності, наративні технології її розвитку; динаміку життєвих задач особистості та
стратегії їх розв’язання під час війни. Розглянуто особливості розвитку життєвої
компетентності молоді, дорослих та людей похилого віку, у тому числі працівників освіти,
волонтерів і користувачів технологій ШІ в умовах повномасштабної війни, що становить
потужне підґрунтя для сприяння її розвитку в післявоєнний період.
Монографія адресована як науковцям-психологам, так і практикам – викладачам ЗВО,
психологам-консультантам, вчителям, аспірантам, студентам, керівникам установ та
організацій, які зацікавлені в осмисленні та активному застосуванні практик розвитку життєвої
компетентності особистості в умовах війни. |
|
| Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП 4
4
РОЗДІЛ 1. ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМІРИ РОЗВИТКУ ЖИТТЄВОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ 8
1.1. Особливості життєвої компетентності особистості в умовах війни 8
1.2. Процесуально-смислова модель розвитку життєвої
компетентності особистості
21
1.3 Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах соціальної
невизначеності.
1.3.1.Наратив як ресурс розвитку життєвої компетентності
особистості в умовах невизначеності
1.3.2. Життєва компетентність Homo zwischens в умовах війни
27
27
35
1.4. Динаміка життєвих задач особистості та стратегії їх розв’язання в
умовах війни
44
РОЗДІЛ 2. ДИСКУРСИВНІ КОНТЕКСТИ ТА ПРАКТИКИ
РОЗВИТКУ ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В
УМОВАХ ВІЙНИ 63
2.1 Особливості дискурсивних практик дорослих 63
2.2. Наративна технологія розвитку життєвої компетентності
особистості
69
2.3. Розвиток життєвої компетентності молоді в контексті війни 79
2.4. Життєва компетентність дорослих у контексті дискурсу війни
2.4.1. Кризовий дискурс у соціальних мережах
2.4.2. «Смисли війни» як втілення індивідуального переживання
війни і відображення складових життєвої компетентності
2.5. Життєва компетентність людини похилого віку
2.5.1. Розв’язування життєвих задач в старості
2.5.2. Мудрість і ставлення до смерті
РОЗДІЛ 3. РОЗВИТОК ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
ОСОБИСТОСТІ В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ КОНТЕКСТІ ВІЙНИ
97
101
110
121
121
125
138
3.1. Соціокультурні контексти розвитку життєвої компетентності
української молоді під час війни 138
3.2. Розвиток життєвої компетентності працівників освіти в умовах
війни
143
3.3. Особливості розвитку життєвої компетентності волонтерів 159
3.4. Штучний iнтелект як ресурс розвитку життєвої компетентностi
особистостi в умовах війни в Україні
167
ВИСНОВКИ 182
ЛІТЕРАТУРА 186
|
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |