Тетяна Тиха » Феномен літературної готики в Німеччині доби романтизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Феномен літературної готики в Німеччині доби романтизму

Праця
Написано: 2016 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 12.04.2017
Твір змінено: 12.04.2017
Завантажити: pdf див. (1.9 МБ)
Опис: Мета дослідження полягає у визначенні творчого внеску німецьких
майстрів художнього слова порубіжжя XVIII–XIX ст. у процеси становлення та
розвитку національної готичної традиції епохи романтизму з урахуванням впливу
на формування даного складного явища магістральних натурфілософських теорій,
зокрема потужних імпульсів містичного сцієнтизму, а також з огляду на існуючі у
сучасній науці важливі естетичні концепції романтизму та актуальні уявлення про
культурологічні чинники епохи. Подібне формулювання мети дослідження
передбачає розв’язання таких конкретних завдань:
– схарактеризувати головні образотворчі, соціокультурні та естетичні
фактори, що поряд із натурфілософськими чинниками живили процес готичного
відродження на теренах німецького романтизму;
– здійснити аналіз розвинутих у поезії та прозі німецьких романтиків-
готицистів кінця XVIII – першої третини XIX ст. образотворчих, етико-
філософських та онтологічних концептів, з’ясувати їхнє поетикальне та
проблемне навантаження;
– детально дослідити поетологічну реалізацію готичної концепції світу у
творчості німецькомовних віршарів, новелістів та романістів епохи
передромантизму й романтизму, зосередившись на вивченні специфіки утілення

митцями зображувальних кліше усталеного готичного конструкта у різних
жанрових формах;
– систематизувати, спираючись на результати попередніх досліджень,
наукові здобутки щодо особливостей національної стильової традиції літературної
готики та визначитися стосовно ключових для германістики теоретичних понять
«німецька літературна готика», «німецька готична поезія», «німецька готична
новела», «німецький готичний роман»;
– висвітлити багатошаровість і глобальний характер наукового дискурсу в
Німеччині кінця XVIII – початку XIX ст. як компонента теоретичної рефлексії, що
обґрунтовував національний естетичний феномен готицизму і одночасно сам
підлягав численним модифікаціям у складі культурологічно багатомірного
готичного комплексу сміливих ідейних скерувань;
– з’ясувати сутнісне ядро і основні спрямування сцієнтистського складника
містичних уявлень німецьких натурфілософів-романтиків з урахуванням ключової
для регіону об’єднувальної парадигми «натураліст – поет»;
– розглянути ментально-образотворчі можливості романтичної іронії як
особливої форми світосприймання в епоху романтичної культури, включно в
готичному контексті, що передбачає гру з екстремальними крайностями інобуття у
площинах художнього висловлювання, осмислення життя та сущого в цілому;
– конкретизувати паралелі німецької готичної словесної традиції XVIII–
XIX ст. із загальноєвропейською – англійською та французькою.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.