Тетяна Марчук » Типологія та поетика драматургії М. Куліша та Ю. О'Ніла
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Типологія та поетика драматургії М. Куліша та Ю. О'Ніла
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
29.10.2017 |
|
Твір змінено: |
30.10.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертації є виявлення типологічних ознак драматургії
М. Куліша та Ю. О‘Ніла у контексті розвитку театрального мистецтва України і
США кінця ХІХ – перших десятиліть ХХ століття.
Реалізація поставленої мети передбачає розв‘язання таких завдань:
- систематизувати теоретичні напрацювання щодо жанрових
модифікацій драми кінця ХІХ − перших десятиліть ХХ століття;
- визначити національні особливості розвитку української
драматургії в контексті європейської ново драматичного руху;
- виокремити етапи розвитку американської драми, у зіставленні з
європейськими та українськими аналогами;
- дослідити типологію драматичного конфлікту п‘єс М. Куліша та
Ю. О‘Ніла на ідейно-тематичному та сюжетно-композиційному рівнях;
- проаналізувати проблему морального вибору в контексті трагедії
―пропащої жінки‖;
- дослідити просторові моделі світу крізь призму бінарних опозицій
―свій / чужий‖, ―закритий / відкритий‖;
- охарактеризувати особливості авторської інтерпретації топосу
дороги. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………….4
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ПОРІВНЯЛЬНОГО
ДОСЛІДЖЕННЯ ДРАМАТУРГІЇ М.КУЛІША ТА Ю.О‘НІЛА……………….11
1.1. Жанрові модифікації ―нової драми‖ в європейській літературі …………...11
1.2. Драматургія М. Куліша та Ю.О‘Ніла у світлі компаративних студій……...30
Висновки до розділу 1……………………………………………………………...42
РОЗДІЛ 2. УКРАЇНСЬКА ТА АМЕРИКАНСЬКА МОДЕРНА ДРАМА:
ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧИЙ АСПЕКТ….………………………….. ...44
2.1. Особливості трансформації європейської модерної драми в українському
письменстві ………………………………………………………………………..44
2.1. Драматургія Ю. О‘Ніла в контексті театрального мистецтва США кінця
ХІХ – перших десятиліть ХХ століття……………………………………………64
Висновки до розділу 2……………………………………………………………...82
РОЗДІЛ 3. ТИПОЛОГІЯ ДРАМАТИЧНОГО КОНФЛІКТУ В П‘ЄСАХ :
М. КУЛІША ТА Ю. О‘НІЛА……………………………………………………..85
3.1. Сюжетно-композиційна модифікація конфлікту індивіда й соціуму в
драмах ―Маклена Граса‖ М. Куліша та ―Волохата мавпа‖ Ю. О‘Ніла…………85
3.2. Актуалізація мотиву кохання в конфліктній площині ілюзії та реальності в
п‘єсах ―Патетична соната‖ М. Куліша і ―Пристрасті під в‘язами‖
Ю. О‘Ніла…………………………………………………………………………...97
3.3 Проблема морально-ціннісних імперативів у п‘єсах ―Народний Малахій‖
М. Куліша та ―Анна Крісті‖ Ю. О‘Ніла...…………………….…………………108
Висновки до розділу 3…………………………………………………………….117
РОЗДІЛ 4. ОБРАЗНО-СМИСЛОВІ ДОМІНАНТИ ДРАМАТУРГІЇ Ю. О‘НІЛА
ТА М. КУЛІША В КООРДИНАТАХ ЧАСОПРОСТОРОВОГО
ВИМІРУ……………………………………………………………………………119
4.1. Типологія просторової моделі світу в п‘єсах ―Патетична соната‖ М. Куліша
та ―Волохата мавпа‖ Ю. О‘Ніла крізь призму бінарної опозиції ―свій /
чужий‖………………….…………………………………………….....................119
4.2.‖ Закритий / відкритий‖ простір у п‘єсах ―Комуна в степах‖ М. Куліша та
―За небокраєм‖ Ю. О‘Ніла: варіативність смислової
конотації………………..………………………………………………………….130
4.3. Своєрідність художньої інтерпретації топосу дороги у драмах ―Народний
Малахій‖ М. Куліша та ―Імператор Джонс‖ Ю. О‘Ніла……………..........……140
Висновки до розділу 4…………….………………………………………………149
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ…….……………………………………………………153
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………...164
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|