Михайло Константинов » Ю. Лотман та візуальна семіотика другої половини ХХ ст. (історико-філософський аналіз)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Ю. Лотман та візуальна семіотика другої половини ХХ ст. (історико-філософський аналіз)
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.12.2017 |
|
Твір змінено: |
20.08.2019 |
|
Завантажити: |
Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав. |
|
Опис: |
Метою дослідження є реконструкція кіно-
семіотичної концепції Ю.М. Лотмана як складової частини його загальної струк-
турно-семіотичної теорії (з урахуванням її еволюції) і визначення місця та ролі
цієї концепції в розвитку візуальної семіотики (семіотики кіно) на тлі основних
історико-філософських трансформацій другої половини ХХ ст.
Зазначена мета зумовила реалізацію таких завдань:
– вивчити джерела та історіографію проблеми, визначити методологію дос-
лідження;
– визначити теоретичні джерела формування науково-філософських погля-
дів Ю. Лотмана і встановити основні етапи його творчої еволюції і трансформації
його семіотичних ідей;
– уточнити визначення поняття «візуальна семіотика» та місце цього розді-
лу семіотичних досліджень як у розрізі структурно-семіотичних ідей Ю. Лотмана
(з урахуванням їх еволюції), так і в розрізі історії філософії та семіотики другої
половини ХХ ст. загалом;
– дослідити семіотичну модель комунікації в художньому тексті
Ю. Лотмана у контексті її відношення до інших подібних моделей;
– проаналізувати місце і роль у структурно-семіотичній концепції
Ю. Лотмана поняття мистецтва як вторинної моделюючої системи і показати ево-
люцію використання ним цього поняття;
– реконструювати основні ідеї концепції структурно-семіотичного дослі-
дження візуальних мистецтв у Ю. Лотмана на підставі його загальної концепції 7
структурно-семіотичного дослідження художнього тексту;
– провести аналіз і систематизувати основні ідеї семіотики кіно Ю. Лотмана
як дослідження структури візуальності;
– провести компаративний аналіз семіотики кіно Ю. Лотмана і одного із за-
сновників світової кіносеміотики К. Метца;
– порівняти структурно-семіотичний підхід і семіотику кіно Ю. Лотмана з
ідеями французького структуралізму і постструктуралізму, представленими, зок-
рема, у філософії і семіотиці Р. Барта. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ ........................................................................................................................ 1
ВСТУП ...................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1 ОГЛЯД ДЖЕРЕЛ І МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ .................. 11
1.1. Джерела та історіографія дослідження творчості Ю. Лотмана як
представника візуальної семіотики ХХ ст. ........................................................ 11
1.2. Методологія історико-філософського дослідження науково-
філософської концепції Ю. Лотмана і візуальної семіотики ........................... 20
Висновки 1 розділу ............................................................................................... 36
Література ................................................... Ошибка! Закладка не определена.
РОЗДІЛ 2 МИСТЕЦТВО ЯК КОМУНІКАТИВНА ТА МОДЕЛЮЮЧА
СИСТЕМА В СЕМІОТИЦІ Ю. ЛОТМАНА ....................................................... 55
2.1. Семіотична модель комунікації в художньому тексті (Ю. Лотман
«між» Р. Якобсоном і М. Бахтіним) ................................................................... 55
2.2. Формування і розвиток ідеї мистецтва як вторинної моделюючої
системи .................................................................................................................. 69
2.3. Структурно-семіотичне дослідження Ю. Лотманом візуальних
мистецтв ................................................................................................................ 83
Висновки 2 розділу ............................................................................................. 103
Література ................................................... Ошибка! Закладка не определена.
РОЗДІЛ 3 КІНОСЕМІОТИКА Ю. ЛОТМАНА У КОНТЕКСТІ
ВІЗУАЛЬНОЇ СЕМІОТИКИ ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ ............ 115
3.1. Семіотика кіно Ю. Лотмана як дослідження структури
візуальності ......................................................................................................... 115
3.1.1. Ілюзія реальності ................................................................................... 116
3.1.2. Первинна структура кіномови: кадр, елементи і рівні
кіномови, лексика............................................................................................ 120
3.1.3. Природа і структура кінорозповіді. Монтаж ..................................... 133 2
3.1.4. Міфологізм у кіномистецтві ................................................................ 160
3.2. Юрій Лотман і Кристіан Метц: кіносеміотика між парадигмою і
синтагмою ........................................................................................................... 165
3.3. Ролан Барт і Юрій Лотман: пошуки сенсу в кінонаративі ...................... 177
Висновки 3 розділу ............................................................................................. 200
Література ................................................... Ошибка! Закладка не определена.
ВИСНОВКИ ......................................................................................................... 211
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ............................................................ 215
ДОДАТКИ ............................................................................................................ 247
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|