Опис: |
Мета роботи – дослідити літературні полівалентність, константні,
змінні, домінантні риси художнього універсуму Гуцульщини в українській
красній словесності першої третини ХХ ст.; розкрити генезу, функціонування,
проблематику та жанрово-стильові модифікації гуцульського тексту у зв’язках
із розвитком української лірики, ліро-епіки, епіки і драматургії першої третини
ХХ ст. |
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………….. 5
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ Й ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНІ
АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ «КРАЙ ЯК ТЕКСТ» ……………………
16
1.1. Теоретико-методологічна основа вивчення краю як тексту в
сучасному літературознавстві……………………………………….
16
1.2. Художня Гуцуліана у світовій та українській літературах:
джерела, основні напрями, перспективи дослідження……………….
39
1.3. Гуцульщина як об’єкт сучасних наукових історичних,
етнографічних та літературознавчих студій… ……………………….
56
Висновки до розділу І 81
РОЗДІЛ ІІ. ІДЕЙНО-ЕСТЕТИЧНА СПЕЦИФІКА
ЛІТЕРАТУРНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ ГУЦУЛЬСЬКОГО КРАЮ ЯК
ТЕКСТУ…………………………………………………………………..
85
2.1. Українська літературна «опришкіана»: колізії, характери,
образотворчі внесення (Б.-І. Антонич, В. Ґжицький, О. Кучурак,
Г. Хоткевич та ін.)……………………………………………………….
86
2.2. «Деекзотизація» Гуцульщини в художньому тексті першої
третини ХХ ст. …………………….……………………………………
108
2.3. Тема «Гуцульщина за війни» у творчості О. Кобилянської,
М. Матієва-Мельника та Марка Черемшини……………………………
126
2.4. Національне відродження Гуцулії першої третини ХХ ст. та його
презентація в ліриці, ліро-епіці й епіці………………………………….
142
2.4.1. Січове стрілецтво і Гуцульщина у поетичній візії митців
початку ХХ ст. (М. Атаманюк, О. Бабій, Р. Купчинський,
В. Лімниченко, М. Матіїв-Мельник та ін.) ……………………………….
142
2.4.2. Історико-літературна проекція державницьких виявів 3
Гуцульської Республіки 1918 – 1919 рр. у творчості українського
письменства (В. Ґренджа-Донський, У. Самчук)……………………….
159
2.5. Втілення авторського інваріанту концепції ідеального
майбутнього Гуцульщини в гуцульському тексті
Ю. Шкрумеляка…………………………..………………………………
177
Висновки до розділу ІІ 188
РОЗДІЛ ІІІ. ГУЦУЛЬЩИНА В УКРАЇНСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ
ПЕРШИХ ДЕСЯТИРІЧ ХХ СТ.: КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ
АСПЕКТИ…………………………….…………………………………
190
3.1. Національна специфіка прояву рис гуцульської вдачі в епічних
творах В. Ґжицького, Г. Хоткевича, О.Манчука………………………
190
3.2. Аспекти національної культури та побуту Верховини в
гуцульських текстах Лесі Верховинки, М. Козоріса,
М. Коцюбинського, К. Малицької, П. Шекерика-Доникового та ін. …
205
3.3. Антеїстична складова гуцульського простору: художня проза
Г. Хоткевича………………………………………………..…………….
228
3.4. Танатологічні мотиви теми Гуцульщини: творчість
М. Коцюбинського, І. Синюка, Д. Харов’юка, Марка Черемшини….
244
3.5. Мотив гуцульської любові як вияв чоловічого та жіночого
світобуття у гуцульських текстах М. Козоріса, М. Колцуняк,
М. Коцюбинського, Г. Хоткевича, Марка Черемшини та ін.)………….
265
Висновки до розділу ІІІ 290
РОЗДІЛ ІV. МІФОФОЛЬКЛОРНА ПАРАДИГМА ОБРАЗУ
ГУЦУЛЬЩИНИ У ЛІТЕРАТУРІ НАДДНІПРЯНСЬКОЇ ТА
ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ…………………………………………………..
293
4.1. Міфопоетична рецепція екзотичної Гуцульщини у поетичній візії
Лесі Українки, Христини Алчевської й Олександра
Олеся…………………………………………………………………….
293 4
4.2. Гуцулія та гуцули: модель світу в художній практиці
західноукраїнських поетів……………………………………………..
309
4.2.1. Проекції гуцульського міфологічного світу в ліричній та ліро-
епічній творчості Уляни Кравченко, О.Маковея, І.Франка та
В.Щурата……………………………………………………………………..….
310
4.2.2. Ідейно-художні особливості гуцульського тексту перших
десятиліть ХХ ст.: «Молода муза», Д.Загул, Марійка Підгірянка…
328
4.3. Гуцульщина як художньо-образний домен української прози
початку ХХ ст…………………………………………………………….
359
4.3.1. Поетика «гуцульської» епіки й ліро-епіки Івана Франка……… 359
4.3.2. Гуцульський пантеїзм світосприймання краю у художній прозі
Уляни Кравченко, О. Маковея та Б. Лепкого……………………………….
382
Висновки до розділу ІV 396
ВИСНОВКИ…………………………………………………………….
398
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………….
406
|