Ольга Бойніцька » Англійський історіографічний роман помежів'я ХХ–ХХІ ст.: генеза та жанрові модифікації
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Англійський історіографічний роман помежів'я ХХ–ХХІ ст.: генеза та жанрові модифікації
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
15.09.2017 |
|
Завантажити: |
Файли вилучено з бібліотеки на запит власника авторських прав. |
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження зумовлені необхідністю
репрезентувати англійський історіографічний роман як принципово нову форму звернення до історичного матеріалу, відрізнити історіографічний від традиційного історичного роману, проаналізувати його генезу та жанрові модифікації. Таким чином, загальною метою дисертації є обґрунтування концепту англійського історіографічного роману. Центром, навколо якого вибудувано концепцію дослідження, постає специфіка розуміння та відтворення історії сьогодні.
Відповідно, серед завдань найважливішими є наступні:
концептуалізувати історіографічний роман як новий жанр, споріднений із історичним романом, однак, такий, що відокремлюється та має певні суттєві відмінності;
з'ясувати теоретичну та методологічну основу історіографічного роману;
вивчити художню своєрідність окремих жанрових модифікацій англійського історіографічного роману;
проаналізувати особливості його проблематики;
окреслити характерні поетологічні риси.
Позаяк жанр історіографічного роману набув найбільшого
розвитку в англійській літературі, магістральні завдання дослідження також полягають у тому, щоб:
зрозуміти причини актуалізації історичного дискурсу у Великій Британії;
окреслити саме англійську специфіку звернення до історії;
сформулювати концепцію історії в англійській інтерпретації;
визначити культурологічний аспект, що укладає ґрунт
англійського історіографічного роману в цілому і є основою, на якій виникають його жанрові різновиди.
Крім того, завданням є уточнення терміна "історіографічний роман" та визначення його окремішнього місця й функціонування в парадигмальній системі таких понять, як "історіографічна метапроза", "новий історичний роман", "сучасний історичний роман", "постмодерністський історичний роман", "метаісторичний роман", "історичний метароман" і т. ін. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП........................................................................................................5
РОЗДІЛ 1. ГЕНЕЗА ТА ФІЛОСОФІЯ ЖАНРУ
ІСТОРІОГРАФІЧНОГО РОМАНУ В АНГЛІЙСЬКІЙ
ЛІТЕРАТУРІ...........................................................................................28
1.1. Історичне та художнє письмо: своєрідність
взаємовпливу.............................................................................................30
1.1.1. Співвідношення літературного та наукового аспектів в історії
історіографії..............................................................................................31
1.1.2. Після "кінця історії": проблематизування відмінності
історичного та художнього наративів у 2-й пол. ХХ ст. .....................40
1.1.2.1. Школа наративної історіографії Г. Вайта.................................47
1.1.2.2. Концепт історіографічної метапрози Л. Гатчіен......................55
1.2. Від історичного до історіографічного роману................................62
1.2.1. Формування жанру історичного роману та його еволюція в
англійській літературі ХІХ ст. ................................................................64
1.2.1.1. Вальтер Скотт..............................................................................69
1.2.1.2. Вікторіанський історичний роман.............................................74
1.2.2. Історичний роман в англійській літературі ХХ ст. ..................105
1.2.3. Історіографічний versus історичний...........................................123
Висновки до Розділу 1..........................................................................135
РОЗДІЛ 2. ВИМІРИ МИНУЛОГО В АНГЛІЙСЬКОМУ
ІСТОРІОГРАФІЧНОМУ РОМАНІ: ПАМ'ЯТЬ, ТРАДИЦІЯ,
ІСТОРІЯ.................................................................................................147
2.1. Індивідуальна та колективна пам'ять в історіографічному
ретроспективному романі......................................................................149
2.1.1. Ретроспективний роман Джуліана Барнса "Папуга
Флобера"..................................................................................................154
2.1.2. Подорож у минуле в романі Казуо Ішіґуро "Залишок
дня"...........................................................................................................159
2.1.3. Історія та історії у романах Ґрема Свіфта..................................165
2.1.3.1. "Земля води"...............................................................................167
2.1.3.2. "Відтоді й назавжди".................................................................174
2.1.3.3. "Останні розпорядження".........................................................183
2.2. Поновлення традиції.......................................................................191
2.2.1. "Англійськість" в постімперську добу.......................................193
2.2.1.1. Англійська спадщина................................................................194
2.2.1.2. Постколоніальний та постімперський романи.......................197
2.2.2. Концепт архіву в історіографічному романі..............................199
2.2.2.1. "Архівний" роман Антонії Байєтт "Володіти"........................204
2.2.3. Діалог із літературною традицією..............................................213
2.2.3.1. Літературна традиція в романі Іена Мак'юена
"Спокута".................................................................................................213
2.2.3.2. Псевдовікторіанський роман Метью Ніла "Англійські
пасажири"................................................................................................223
2.3. Розділові знаки історії: тема війни в історіографічних
романах....................................................................................................232
2.3.1. Перша англо-афганська війна в романі Філіпа Геншера
"Шовковична імперія"............................................................................235
2.3.2. Перша світова війна в трилогії Пет Баркер................................244
Висновки до Розділу 2..........................................................................255
РОЗДІЛ 3. ПРОБЛЕМА ІСТОРИЧНОЇ ПЕРСПЕКТИВИ В
АНГЛІЙСЬКОМУ ІСТОРІОГРАФІЧНОМУ РОМАНІ...............265
3.1. Способи поєднання минулого й теперішнього в англійському
історіографічному романі......................................................................267
3.1.1. Синтез постмодерністських та реалістичних наративних
стратегій..................................................................................................270
3.1.1.1. Постмодерністська та реалістична поетика в
історіографічному романі Берил Бейнбрідж "Мастер
Джорджі".................................................................................................276
3.1.2. Диспут раціоналізму та містики..................................................282
3.1.2.1. Містична історія й містифікація історії у романах Пітера
Акройда "Гоксмор" й "Ден Ліно та Ґолем з
Лаймхауса"..............................................................................................283
3.1.2.2. Містичне й раціональне в романі Мішель Робертс "У червоній
кухні".......................................................................................................292
3.2. Політика написання історії.............................................................297
3.2.1. Історичний ревізіонізм.................................................................300
3.2.1.1. Ревізіоністська гра в романі Гарі Кунзру
"Імпресіоніст".........................................................................................302
3.2.1.2. "Андеґраундна" історія в романі Міка Джексона "Підземна
людина"...................................................................................................308
3.2.2. Проблема політичної коректності...............................................319
3.2.3. Пародія та пастиш: ідеологічний аспект....................................323
3.2.4. Естетична ностальгія....................................................................328
3.2.4.1. Код Діккенса в романі Чарльза Паллісера
"Квінканкс"..............................................................................................332
Висновки до Розділу 3..........................................................................345
ВИСНОВКИ...........................................................................................354
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..........................................362
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|